گفت‌وگو|

اشتغال ۱۱۰ زندانی در هلدینگ تولیدکنندگان بازار مبل استان مرکزی/ هدف‌گذاری برای آموزش و جذب ۳۰۰ نفر از مددجویان

8:16 - 01 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۵۷۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اشتغال ۱۱۰ زندانی در هلدینگ تولیدکنندگان بازار مبل استان مرکزی/ هدف‌گذاری برای آموزش و جذب ۳۰۰ نفر از مددجویان
مدیرهلدینگ تولیدکنندگان بازار مبل استان مرکزی گفت: حدود ۱۱۰ هنرجو در داخل زندان و رأی باز مشغول به‌کار هستند که ۶۰ نفر از مددجویان در داخل زندان و ۵۰ نفر از مددجویان رأی باز در مجموعه کار می‌کنند.

خبرگزاری میزان - مبلمان یکی از وسایل‌های اولیه‌ای بوده که برای چیدمان زیبایی و دکوراسیون خانه‌ها استفاده می‌شود و به عنوان یکی از وسایل ضروری و اصلی در زندگی امروز اکثر خانواده‌ها شده است و کمتر خانه‌ای پیدا می‌شود که مبل و صندلی راحتی در آن نباشد و به دلیل اینکه شغل مبلمان سازی یکی از مشاغل پربازده است بنیاد تعاون زندانیان با همکاری اداره کل زندان‌های استان مرکزی و بخش خصوصی در راستای حمایت از تولید داخلی و اشتغالزایی برای زندانیان، یکی از کارگاه‌های اشتغال زندان مرکزی اراک را به این صنعت اختصاص داده است و برخی از مددجویان رای باز نیز در مجموعه تولیدی بیرون از زندان مشغول به کارند.

در همین راستا ناصر حُمریان مدیرهلدینگ تولیدکنندگان بازار مبل استان مرکزی در گفت‌وگو با میزان، اظهار کرد: در وهله اول مجموعه بازار مبل استان مرکزی هلدینگی از تولید کنندگان مبل است و تامین مصالحی از قبیل چوب، فوم، اسفنج، پارچه و ... را انجام می‌دهد و متریال تولیدی را در سطح کشور عرضه می‌کند.

وی افزود: در وهله دوم این مجموعه تولیدی یک کارخانه بزرگی بوده که مجموعه کارگاه‌های کوچک در آن ادغام شده است و محصول نهایی را تولید می‌کنیم. قامه در شمال کشور در شهرستان فومن تولید می‌شود و سپس به واحد‌های نجاری استان ارسال می‌شود و کار‌های مختلف اعم از نجاری، منبت، زیر کار رنگ، رنگ و رویه کوبی در ۸ واحد مجزا انجام و محصول نهایی مبل به شهرستان‌ها عرضه می‌شود.

مواد اولیه را در تمام مراحل داخل کشور تولید می‌کنیم و وابستگی خارجی نداریم

حُمریان بیان کرد: قسمتی از کار این مجموعه تولیدی در شمال کشور انجام می‌شود به طوری که خط چوب بری در آن قسمت قرار دارد. به مواد اولیه وابستگی خارجی نداریم و مواد اولیه را در تمام مراحل داخل کشور تولید می‌کنیم و هیچ وارداتی در این مجموعه تولیدی وجود ندارد.

مدیرهلدینگ تولیدکنندگان بازار مبل استان مرکزی گفت: در حال حاضر در ۸ کارگاه کوچکی که در این کارخانه بزرگ وجود دارد. ۱۳۰ نفر در هلدینگ تولیدکنندگان بازار مبل استان مرکزی مشغول به کارند که ۵۰ نفر از آن‌ها مددجویان رای باز هستند.

۹ استادکار پس از اتمام دوره محکومیت در مجموعه مشغول به کارند

وی ادامه داد:۳۰ استادکار در این مجموعه مشغول به کارند که ۹ نفر از آن‌ها کسانی هستند که دوره‌های آموزشی را در داخل زندان و زمانی که رای باز ونیمه باز بودند آموزش دیده اند ودر حال حاضر پس از اتمام دوره محکومیت در مجموعه مشغول به کارند.

اشتغال ۱۱۰ هنرجوی داخل زندان و رای باز در هلدینگ تولیدکنندگان بازار مبل استان مرکزی

مدیرهلدینگ تولیدکنندگان بازار مبل استان مرکزی گفت: حدود ۱۱۰ هنرجو نیز در داخل زندان و رای باز مشغول به کار هستند که ۶۰ نفر از مددجویان داخل زندان و و ۵۰ نفر از مددجویان رای باز در مجموعه کار می‌کنند.

نحوه همکاری بنیاد تعاون استان با مجموعه تولیدی بازار مبل استان مرکزی

حُمریان اظهارکرد: بنیاد تعاون زندانیان واسطه‌ای میان اداره کل زندان‌ها و کارآفرینان است و نمی‌توانند کارگاه داری کرده یا فضایی را احداث کنند چرا که قیمت مواد اولیه افزایش پیدا کرده است بنابراین توانایی مالی ندارند و فقط از منابع و منافعی که از گذشته دارند نگهداری می‌کنند. همکاری و حمایت خوبی با مجموعه تولیدی ما داشتند و همواره خواستار این حمایت هستیم.

هدف گذاری برنامه مدون ۵ ساله مجموعه تولیدی بازار مبل استان مرکزی برای آموزش و جذب ۳۰۰ نفر از مددجویان

وی بیان کرد: یک برنامه مدون ۵ ساله را درهلدینگ تولیدکنندگان بازار مبل استان مرکزی تعریف کرده‌ایم که از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است و در سال ۱۴۰۵ نیز به اتمام می‌رسد و هدف از این برنامه مدون ۵ ساله این است که ۳۰۰ نفر نیرو از مددجویان هنرجوی داخل زندان را آموزش دهیم و تا مراحل آخر آن‌ها را نگهداری کنیم یعنی زمانی که داخل زندان هستند و سپس رای باز می‌شود و دوره محکومیت آن‌ها به پایان می‌رسد نگهداری کنیم تا استخدام مجموعه شوند.

مدیرهلدینگ تولیدکنندگان بازار مبل استان مرکزی گفت: سال جاری که پایان سال دوم این برنامه مدون ۵ ساله است به هدف‌هایی که می‌خواستیم دست یافته ایم به طوری که از ۳۰۰ نفری که هدف‌گذاری کرده ایم حدود ۱۱۰ نفر از مددجویان تا به امروز جذب شده‌اند دوره آموزشی آن‌ها نیز به اتمام رسیده است.

حُمریان بیان کرد: یک جوان که ذاتاً معتاد به دنیا نمی‌آید بلکه عدم مدیریت و عدم آموزش صحیح باعث شده است که برخی از جوانان به سمت مواد مخدر روی بیاورند.

تمام کارخانه‌ها باید موظف باشند از مددجویان به عنوان نیروی کار استفاده کنند

وی افزود: باید بر روی بحث اشتغال زندانیان کار شود و تمام کارخانه‌ها موظف باشند که از این نیرو‌ها استفاده کنند، زیرا بسیاری از کارخانه‌ها در استخدام این مددجویان را طرد می‌کنند. هدف ما این است که بتوانیم در لایه داخلی خود زندان تعدادی سوله احداث کنیم تا از این طریق اشتغال زندانیان افزایش پیدا کند.

مدیر هلدینگ تولیدکنندگان بازار مبل استان مرکزی گفت: دستمزد مددجویان به صورت روزکاری به آن‌ها پرداخت می‌شود و یک پایه حقوق برای لایه داخلی و یک پایه حقوق برای مددجویان رای باز تعریف شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *