سرپرست پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان: حمایت‌های اجتماعی، اقتصادی و روانشناختی تنها راه خروج از چرخه باطل اعتیاد است

14:36 - 30 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۵۱۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
سرپرست پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان: حمایت‌های اجتماعی، اقتصادی و روانشناختی تنها راه خروج از چرخه باطل اعتیاد است
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان گفت: حمایت‌های اجتماعی، اقتصادی و روانشناختی بعد از خروج معتادان از مراکز نگهداری، تنها راه خروج از چرخه باطل اعتیاد و درمان واقعی این بیماری اجتماعی است.

خبرگزاری میزان - بهادر اسدی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان در جلسه بررسی وظایف ادارات در راستای مراقبت‌ها و حمایت‌های بعد از خروج معتادان از مراکز نگهداری ضمن تاکید بر لزوم اجرای آیین‌نامه مراقبت بعد از خروج، اظهار کرد: حمایت‌های اجتماعی، اقتصادی و روانشناختی بعد از خروج معتادان از مراکز نگهداری، تنها راه خروج از چرخه باطل اعتیاد و درمان واقعی این بیماری اجتماعی است.

وی افزود: با توجه به آمار پایین جهانی درمان پایدار اعتیاد، اجرای تکالیف ۱۲ گانه مقرر در آیین‌نامه مراقبت‌های بعد از خروج از مواردی است که می‌تواند به کاهش آمار بازگشت مجدد به اعتیاد کمک کند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان بیان کرد: علی‌رغم اینکه تکالیف مراقبتی مذکور به وظایف شخص بهبود یافته ناظر است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌ها و ادارات مرتبط، با توجه به وظایف ذاتی خود، بستر اجرای این تکالیف و مراقبت‌ها را فراهم کرده و با حمایت اجتماعی، اقتصادی و روانشناختی از افراد بهبود یافته، از بازگشت وی به چرخه اعتیاد جلوگیری کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به اتفاقات اخیر در سطح استان و کشور، مطابق بند ۳ ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی، انتظار می‌رود نیروی انتظامی نسبت به تشدید اقدامات جهت حافظت از کمپ‌ها اقدام و در موارد ارجاعات اورژانسی مددجویان یا ارجاع به واحد‌های قضایی، همکاری و همراهی لازم را جهت پیشگیری از فرار معتادان معمول کند.

اسدی اضافه کرد: مدیر مرکز ماده ۱۶ استان باید پیگیری لازم را جهت تحت پوشش قرار دادن مددجویان جهت درمان اعتیاد از بیمه سلامت انجام دهد و سازمان بیمه سلامت ایران در استان نیز نسبت به اجرای بند ۵ ماده ۳ آئین‌نامه اقدام کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *