وزیر کشور: چشم دوست و دشمن به انتخابات ۱۱ اسفند دوخته شده است

15:36 - 28 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۳۰۶
وزیر کشور: چشم دوست و دشمن به انتخابات ۱۱ اسفند دوخته شده است
وزیر کشور در همایش آموزشی نمایندگان فرمانداران در شعب اخذ رای خراسان رضوی گفت: دشمن، دوست و همگان چشمشان به انتخابات پیش رو دوخته شده است.

خبرگزاری میزان- به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، احمد وحیدی روز پنجشنبه در همایش آموزشی توجیهی نمایندگان فرمانداران در شعب اخذ رای خراسان رضوی که با حضور مسئولان استانی، مدیران شهری و جمع کثیری از دست‎اندرکاران انتخابات امسال برگزار شد، ۱۱ اسفند را تجلی مردم‎سالاری دینی خواند و اظهار کرد: در بحث انتخابات پیش رو، اولین مسئله آن است که شما امانت‌دار مردم هستید. بر این اساس رهبر معظم انقلاب، رأی مردم را حق‌الناس دانسته‌اند و بار اصلی این امانت نیز در خط مقدم بر دوش شماست.

وزیر کشور با بیان اینکه وظیفه ماست تا بستر مشارکت مردم را فراهم کنیم، افزود: بر همین اساس، باید صندوق‌های اخذ آرا به سهولت در دسترس باشد. یکی از راه‌های تحقق این هدف آن است که شعب اخذ رأی افزایش پیدا کند. اینکه شاهد افزایش ۱۵ درصدی شعب اخذ رأی در استان خراسان رضوی هستیم، همه در راستای همین سیاست است.

وی تاکید کرد: باید این شرایط وجود داشته باشد که هرکس در هر جایی بتواند خود را به شعب مختلف برساند. به موازات این، همین‌که مسئولان شعبه، مدیران هیات‌های اجرایی و حتی کمیته‌های بازرسی از میان معتمدان و اقشار مختلف مردم هستند، این به تنهایی می‌تواند نقش مؤثری در افزایش مشارکت داشته باشد.

وحیدی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان در برگزاری انتخابات خاطرنشان کرد: اگرچه بوق‌های تبلیغاتی دشمن نمی‌خواهند حقیقت برجسته این انتخابات نمایان شود و از همین الان، کمپین‌های مختلفی برای دلسرد کردن مردم تشکیل داده‌اند، اما حقیقت در کشور ما طور دیگر است و اینجا همه‌چیز براساس خواست مردم تعیین می‌شود. دشمنان می‌دانند که در کشور‌های آن‌ها، کارتل‎های سیاسی حتی پیش از انتخابات نتیجه آن را معلوم می‌دانند، اما در کشور ما، تک‌تک آرای مردم در تعیین سرنوشت انتخابات سهیم است.

وزیر کشور ادامه داد: ما به احزاب احترام می‌گذاریم و از همه دعوت می‌کنیم تا برای افزایش مشارکت تلاش کنند، اما بار اصلی صیانت از مردم‎سالاری دینی بر عهده مردم است.

وی با بیان اینکه رعایت امانت‌داری، سلامت انتخابات و پایبندی به ضوابط، یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی در ۴۵ سال اخیر بوده است، تصریح کرد: این خود به خود نشان‌دهنده کیفیت انتخابات ماست و این کیفیت از دیدگاه ناظران داخلی و خارجی، معطوف به عملکردی است که در ۱۱ اسفند صورت می‌گیرد. انتخابات، یک رزمایش سیاسی فراگیر است و چشم ‎ها به آن دوخته شده تا از وفاداران به انقلاب اسلامی گرفته تا دشمنان این مرزوبوم، همه حساب کار خودشان را بدانند.

وحیدی تأکید کرد: به همین دلیل است که وظیفه و مسئولیت ما در برگزاری یک انتخابات عادلانه و بدون تبعیض مضاعف می‌شود. برای تحقق این هدف نیز فارغ از جنسیت، طبقه اقتصادی، جایگاه اجتماعی، قومیت و حتی مذهب عمل می‌شود. بر این اساس تا جایی که می‌دانید، در ایران اسلامی حتی محکومان قضایی هم رأی می‌دهند، زیرا به هیچ عنوان، حق مشارکت در انتخابات از فردبه‌فرد این ملت شریف و عزیز ساقط نمی‌شود.

وزیر کشور در تشریح جزئیات فنی و مزایای منحصربه‌فرد انتخابات ۱۱ اسفند، گفت: تبلیغات سیاسی از نظر ابعاد رسانه‌ای و حتی خرج کرد مالی باید در چهارچوب قوانین کشور باشد. پیش‌شرط اجرای کامل این موضوع نیز آن است که ما بتوانیم امکانات دولتی را عادلانه توزیع کنیم تا شایستگان فاقد منابع مالی هم بتوانند خود را معرفی کنند و مردم به شناخت کامل و انتخاب آگاهانه برسند. بر همین اساس، به نظر می‌رسد که انتخابات امسال، مصداق کامل یک میدان سیاسی عادلانه از نظر مالی باشد، زیرا هزینه‎کرد تبلیغاتی هر نامزد به‌طور دقیق مورد رصد و پایش است و برای آن سقف تعیین شده تا برابری کامل وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: نظامی که خود را در اوج مردم‎سالاری می‌داند و همواره بر حق مردم در مشارکت سیاسی تأکید داشته است، با عملکرد خود ثابت کرده چقدر به آرمان‌هایش پایبند بوده است. این را همه می‌دانند. البته خارجی‌ها که حساب کارشان معلوم است. آن‌ها از مردم ما سیلی خورده‌اند و طبیعی است نخواهند این ملت، رکن قدرت خود را دوباره به رخ عالم بکشد، اما امیدواریم کسی در داخل نباشد که بخواهد مردم را از مشارکت بازبدارد و ملت را دلسرد کند. این کار فراتر از چپ و راست، مغایر با اقتدار ایران است و این مسئله مهمی است که باید به آن توجه شود.

وحیدی با اشاره به سه عنصر راهبردی در برگزاری پرشور، پرفروغ و دشمن‎شکن انتخابات اظهار کرد: ارادت و ارتباطی که از طرف مردم با مقدسات وجود دارد، عشق متقابلی که میان ملت و ولایت حاکم است و اعتماد به خدمت‎گزاران، سه عنصر مهمی است که ما را به برگزاری انتخابات پرشور، پرفروغ و دشمن‎شکن دعوت می‌کند. اینکه انتخابات چه خواهد شد، موضوعی فراتر از سطح عملکرد ماست. فقط آنچه برای ما مهم است، این است که انتخابات چگونه برگزار خواهد شد. اینجاست که انتخابات باید به میدان رقابت میان ایده‌ها، طرح‌ها، جریان‌ها و افراد تبدیل شود.

وزیر کشور افزود: بسیار ممکن است کسی توانمند باشد و به درد مجلس بخورد، اما برچسب تشکیلات یا حزب بر پیشانی او نباشد. چه اهمیتی دارد؟ این‌ها مستقل هستند، اما به درد ملت خواهند خورد و گره از کار مردم باز خواهند کرد. باور ما این است که احراز صلاحیت‌ها باید با دست باز انجام شود و بر همین اساس، امیدواریم طیف وسیعی از نامزد‌ها در فرآیند رسیدگی به اعتراض‎‌ها بتوانند دوباره به جریان انتخابات ۱۱ اسفند بازگردند. علاوه بر این، اینکه جریان‌های منتسب به اصولگرایی یا اصلاح طلبی، نظرات مختلفی هم داشته باشند، باز هم ایرادی ندارد. رقابت واقعی میان طرح ‎ها و ایده ‎هاست و از اساس افرادی مطرح هستند که برنامه‌ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه مجلس خبرگان، نماد پیوند جمهوریت و اسلامیت است، تاکید کرد: عالی‌ترین سطح سیاسی و حاکمیتی کشور که به‌صورت مستقیم به رهبری اتصال دارد، این نهاد است و همه ما باید مراقب باشیم تا در همه سطوح، هیچ‌کس به هیچ عنوان از جریان یا فرد خاصی جانب‌داری نکند. ما می‌دانیم که به این دستورکار عمل خواهد شد، اما بازهم بر آن تأکید می‌کنم، زیرا ما امانت‌دار مردم هستیم و آن‌ها هر تصمیمی گرفتند، ما مکلف به صیانت هستیم.

وحیدی ضمن دعوت همه برگزارکنندگان به رعایت ضوابط و مسئولیت پذیری تصریح کرد: همه‌چیز را کنترل کنید. اینکه از ساعت ۸ صبح کار آغاز شود، باید از شب قبل فکرش را کرده باشید که افراد در جای خود نشسته باشند. عزیزانی که برای حفاظت از شعب مأموریت دارند، ناظران، نمایندگان فرماندار و همه دست‎اندرکاران باید در ساعت مقرر، دقیق و با تمرکز حضور داشته باشند و برای تحقق این هدف، این آموزش ‎هایی که در جریان است، خیلی حیاتی است. در این راستا امیدواریم انتخابات امسال نیز همچون ادوار گذشته با شور و حرارت ویژه برگزار شود و مردم با آرای خود از کشورشان صیانت کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *