شعب ویژه برای رسیدگی جرایم انتخاباتی در دادگستری خراسان جنوبی تشکیل شد

12:44 - 27 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۱۰۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
شعب ویژه برای رسیدگی جرایم انتخاباتی در دادگستری خراسان جنوبی تشکیل شد
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: رفتار مجریان و ناظران نباید مانع حضور مردم در پای صندوق‌های رأی شود.

خبرگزاری میزان_ حجت الاسلام علی موحدی‌راد امروز (۲۷ دی) در سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان اظهار کرد: اکنون تمام فعالیت و اقدامات کسانی که به عنوان نامزد‌های انتخاباتی ثبت‌نام کردند از سوی دستگاه‌های امنیتی و نظارتی در حال رصد است و گزارش آن به صورت مستقیم به دادگستری ارجاع می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: در این جلسات به دنبال این هستیم که سطح آگاهی و دانش همه قشر‌ها از جمله نیرو‌های نظارتی، مجریان، نامزد‌ها و ستاد‌های انتخاباتی، مردم و رسانه‌ها را بالا ببریم که کمترین آسیب و جرم و تخلف را در مقوله انتخابات داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه رفتار مجریان و ناظران نباید مانع حضور مردم در پای صندوق‌های رأی شود، ادامه داد: جلسه آموزشی با نامزد‌های تایید صلاحیت شده نهایی برگزار خواهد شد و باید‌ها و نباید‌های قانونی را به آنان اعلام خواهیم کرد.

حجت الاسلام موحدی‌راد با اشاره به لزوم تهیه برنامه و تولید محتوا از طریق رسانه‌ها برای افزایش سطح آگاهی عمومی جامعه در حوزه انتخابات، گفت: مردم در همه عرصه‌های انقلاب حضور دارند و قوت و قدرت این نظام به حضور و پشتوانه مردمی آن است و هرگاه نیاز بوده بیشتر از مسئولان احساس وظیفه داشتند و با حضور خودشان توطئه‌های دشمنان را نقش برآب کردند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تأکید بر تلاش برای خدمت به مردم و حضور حداکثری آنان در پای صندوق‌های رأی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی باید بیشتر از گذشته در مناطق مختلف شهری و روستایی حضور یابند تا بتوانند مشکلات مردم را بررسی و مرتفع کنند.

وی با اشاره به اینکه وعده‌های انتخاباتی نامزد‌ها رصد می‌شود، تصریح کرد: براساس قانون اگر نامزدی مردم را غیر واقع به مسائلی امیدوار کند که در حیطه وظایف او نیست و به عنوان فریب مردم باشد برای آن نامزد به عنوان تخلف پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

تشکیل شعب ویژه برای رسیدگی جرایم انتخاباتی

حجت الاسلام والمسلمین علی نسایی زهان دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی هم در این جلسه اظهار کرد: اگر تخلف و جرمی در حوزه انتخابات اتفاق بیفتد، ما در هر شهرستانی شعبه ویژه برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی در نظر گرفته‌ایم که تاکنون چندین پرونده به دادسرا واصل و رسیدگی و تعیین تکلیف شده است.

وی افزود: اگر افراد قانون را زیر پا بگذارند ما تکلیف داریم براساس مستندات در چارچوب قانون و مقررات پرونده تشکیل دهیم و با سرعت تعیین تکیلف خواهیم کرد.

حجت الاسلام نسایی زهان متذکر شد: با مدیران متخلّف در بحث‌های انتخاباتی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *