ادعاهای گروسی درباره موضوع هسته‌ای ایران؛ تهران باید به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای پایبند باشد

23:03 - 26 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۹۸۹
ادعاهای گروسی درباره موضوع هسته‌ای ایران؛ تهران باید به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای  پایبند باشد
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعا کرد که ایران همچنان برنامه غنی‌سازی اورانیوم خود را پیش می‌برد و به ایجاد موانع برای کار بازرسی ادامه می‌دهد.

خبرگزاری میزان - رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهاراتی ادعایی، می‌گوید: تهران باید به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای پایبند باشد.

به گزارش نشنال، گروسی، ادعا کرد: آخرین گزارش آژانس نشان می‌دهد که ایران سرعت تولید اورانیوم نزدیک به درجه تسلیحات را افزایش داده و کاهش سرعتی را که از اواسط سال ۲۰۲۳ آغاز شده بود، معکوس کرده است.

وی با اشاره به اینکه ایران تنها کشور غیرهسته‌ای است که اورانیوم را در چنین سطح بسیار بسیار بالا و نزدیک به سطح مورد نیاز برای تولید سلاح هسته‌ای، غنی‌سازی می‌کند، اظهار کرد: نمی‌گویم ایران سلاح هسته‌ای دارد، می‌گویم که این وضعیت بسیار حساس است؛ زمانی‌که در چنین سطحی از غنی‌سازی قرار دارید، باید قوانین را رعایت کنید.

گروسی، می‌گوید: حتی در فضای متشنج فعلی در منطقه هم فضا برای گفت‌وگو با ایران درباره موضوع هسته‌ای این کشور مهیا است.

مدیرکل آژانس با ادعای اینکه حتی اگر برنامه هسته‌ای ایران برای استفاده غیرنظامی باشد، باز هم تهران به تعهداتی که داده، پایبند نبوده و  همچنان براساس ملیت بازرسان حضور برخی از آن‌ها را برای انجام بازرسی‌ها نمی‌پذیرد، مدعی شد: این اقدام‌ها با روح کار ما در تناقض است و در جهت عکس آن قرار دارد و ایران باید خیلی بیشتر از آنچه که تاکنون انجام داده، انجام دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *