رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اصابت موشک به یک کشتی در دریای سرخ

16:16 - 26 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۹۵۰
اصابت موشک به یک کشتی در دریای سرخ
یک کشتی با پرچم مالت در دریای سرخ هدف شلیک یک فروند موشک قرار گرفته است.

خبرگزاری میزان - آژانس امنیت دریایی «امبری» انگلیس گزارش داد: موشکی به کشتی باری با پرچم مالت اصابت کرد که در حال عبور از دریای سرخ جنوبی بود.

بر اساس گزارش بریتیش‌امبری، این کشتی در فاصله ۷۶ مایلی دریایی شمال غربی صلیف در یمن هدف قرار گرفت.

پایگاه تلگراف به نقل از منابع گزارش داد: کشتی هدف قرار گرفته در دریای سرخ از ویتنام به سمت اسرائیل در حال حرکت بود.

همچنین رویترز به نقل از یک منبع در وزارت کشتیرانی یونان نوشت: یک نفتکش باری متعلق به یونان در سواحل یمن هدف حمله موشکی قرار گرفت.

ساعاتی پیش نیز سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس گزارش داد: گزارش‌ها از یک حادثه دریایی در دریای سرخ در نزدیکی بندر «عصب» اریتره حکایت دارد.

در همین حال محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله گفت: صدها کشتی از باب المندب می گذرند و هیچ منعی جز کشتی های مرتبط با دشمن صهیونیستی وجود ندارد.

این مقام یمنی تاکید کرد: تعدادی از شرکت های کشتیرانی با ادعای خطرات در دریای سرخ در نتیجه فشار آمریکا، کار خود را متوقف کردند.

وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش داد: شرکت انگلیسی شل حمل تمام محموله‌ها را از طریق دریای سرخ را به‌طور نامحدود متوقف کرد.

این اخبار در حالی منتشر می‌شود که ارتش یمن در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، از نوامبر گذشته عملیاتی را علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی و کشتی‌هایی که به مقصد بنادر اراضی اشغالی در حرکت هستند آغاز کرده و چندین کشتی متعلق به این رژیم ار تاکنون هدف قرار داده است.

ارتش یمن هشدار داده تا زمانی که تجاوز رژیم صهیونیستی متوقف نشود، عملیات علیه کشتی‌های این رژیم در دریای سرخ ادامه خواهد داشت.

وزارت خارجه دولت یمن در جدیدترین بیانیه تاکید کرد: از شرکت‌های کشتیرانی که در دریای سرخ دریانوردی می‌کنند می‌خواهیم تا زمانی که به اسرائیل نرفته‌اند به فعالیت خود ادامه دهند.

این بیانیه می‌گوید: این عملیات با پایان دادن به تهاجم نظامی و ورود کمک های بشردوستانه، مواد غذایی و سوخت به نوار غزه مرتبط است.

وزارت خارجه دولت یمن تاکید کرد: تجاوز نظامی اخیر آمریکا و انگلیس موضع قاطع صنعا را تغییر نخواهد داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *