رئیس کل دادگستری استان بوشهر: تمام دستگاه‌ها باید در راستای برگزاری یک انتخابات سالم تلاش کنند

13:15 - 26 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۸۹۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر: تمام دستگاه‌ها باید در راستای برگزاری یک انتخابات سالم تلاش کنند
دومین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان بوشهر با حضور رئیس کل دادگستری استان بوشهر، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و سایر اعضا این ستاد در اداره کل دادگستری استان بوشهر برگزار شد.

خبرگزاری میزان - مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر و رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان بوشهر اجرای قانون در همه زمینه‌ها از جمله قوانین انتخابات را مهم دانست و گفت: جایگاه شورای نگهبان در سطح کشور از جایگاه ویژه و خاص است و نباید توسط برخی از افراد و رسانه‌ها مورد بی‌احترامی و یا تخریب قرار گیرد و در صورت چنین اتفاقی، با افراد خاطی برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی در ادامه به اهمیت اجرای مصوبات این ستاد اشاره و داشت و گفت: بر اساس مصوبات متناظر با قوانین انتخابات، کلیه دستگاه‌های متولی در راستای ایجاد یک انتخابات سالم، تمام تلاش خود را بکار گیرند.

مهرانگیز به نقش رسانه ملی در صدا و سیما اشاره داشت و گفت: صدا و سیما علاوه بر تولید برنامه‌های ویژه در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی آحاد مردم به موضوع انتخابات و مشارکت حداکثری آن‌ها به تبیین قوانین انتخاباتی و تخلفات آن در جهت پیشگیری از جرایم در این زمینه نیز گام بردارد.

رئیس ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی استان بوشهر اظهار کرد: می‌بایست جلسات ستاد استانی بصورت مستمر و حداقل هر هفته یکبار در مورد رصد مصوبات و اقدامات انتخاباتی و بررسی جرایم و تخلفات احتمالی برگزار شود و همچنین در کلیه حوزه‌های قضایی نیز این نشست‌ها به صورت منظم برگزار شود.

در این نشست، مجید آرامی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوشهر و دبیر ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان نیز به بیان گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط این ستاد در سطح استان و شهرستان‌ها پرداخت و بیان کرد: تاکنون بیش از ۲۰ جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در سطح استان و همچنین شهرستان‌ها صورت گرفته است که در این راستا مصوبات متعددی به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شده است.

وی افزود: تاکنون هیچ تخلفی در مورد جرایم انتخاباتی در سطح حوزه‌های قضائی استان گزارش نشده است.

 همچنین ارسال پیامک‌های پیشگیرانه به منظور پیشگیری از هرگونه جرایم قبل، حین و بعد از برگزاری انتخاباتی در دستور کار ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان بوشهر قرار گرفته است و این مهم همچنان بطور هفتگی در حال انجام است.

انتهای خبر/


برچسب ها: دادگستری بوشهر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *