گفت‌وگو|

فریبا: قلعه‌نویی تاکتیک اصلی تیمش را رو نکرد/ فکر نمی‌کردم فلسطین با این نتیجه ببازد

0:15 - 27 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۷۱۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
فریبا: قلعه‌نویی تاکتیک اصلی تیمش را رو نکرد/ فکر نمی‌کردم فلسطین با این نتیجه ببازد
پیشکسوت فوتبال گفت: پیکار با امارات هم سخت است و باید با تمرکز و حواس جمع در این دیدار بازی کرد.

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل فلسطین، اظهار داشت: همیشه اولین بازی در چنین تورنمنت‌هایی سخت خواهد بود، اما تیم ملی توانست ۳ امتیاز را بگیرد. قبل از بازی فکر نمی‌کردم فلسطین با این نتیجه ببازد، چون این تیم در بازی‌های تدارکاتی‌اش با ازبکستان و عربستان، نشان داده بود که خط دفاعی مستحکمی دارد. اما ایران خیلی زود به گل رسید و فلسطین برای جبران گل خورده، تدافعی بازی کردن و دفاع اتوبوسی را رها کرد. همه نفرات تیم‌مان هم خوب بازی کردند و باید بیشتر از ۴ گل به فلسطین می‌زدند. 

وی افزود: قلعه‌نویی تاکتیک اصلی تیمش را رو نکرد، کاری که ژاپن هم انجام داد و ۴ نفر اصلی خودش را در بازی ویتنام استفاده نکرد. در بازی اول تاکتیک اصلی تیم ملی معلوم نشد، وجود قایدی و انصاری‌فرد باتجربه بسیار عالی بود. مهدی قایدی بازیکنی نیست که بشود از او چشم پوشی کرد، او می‌تواند در فضای بسته به تیم کمک کند، چون بازیکن تکنیکی و دریبل‌زنی است. در مجموع تاکتیک قلعه‌نویی در دیدار با فلسطین برای اولین بازی در جام ملت‌ها درست بود.

*فلسطین بسیار فیزیکی و دونده بود

کارشناس فوتبال در مورد کیفیت تیم فلسطین تصریح کرد: فلسطین بسیار فیزیکی و دونده بود و تعدادی از ملی‌پوشان‌مان را مصدوم کرد. نگران مصدومیت‌ها بودیم و اکثر بازیکنان‌شان خیلی خشن بازی می‌کردند، داور به آنها لطف کرد و باید بیشتر از ۶ کارت زرد به آنها می‌داد. اما ۹۰ دقیقه دویدند و جنگیدند و برخی از بازیکنان‌شان مهارت فردی خوبی داشتند.

پیشکسوت فوتبال درباره عملکرد عالی سامان قدوس گفت: بعد از مدت‌ها تیم ملی یک بازیکن بازی‌ساز در میانه پیدا کرد و قدوس در دیدار با فلسطین فوق‌العاده بازی کرد. قدوس توپ گرفت، پاس داد، دوید و به روند تهاجمی تیم ملی کمک کرد. نهایتاً به عنوان بهترین بازیکن زمین هم انتخاب شد.

*بازیکن گرفتن در نیم فصل سخت است و نمی‌توان نفرات درجه یک را به خدمت گرفت

فریبا در مورد دو بازی باقیمانده گروهی تیم ملی با هنگ‌کنگ و امارات ادامه داد: قطعاً بازی‌های بعدی سخت‌تر می‌شود. هنگ‌کنگ مقابل امارات بد بازی نکرد. اگر تیم ملی در دیدار دوم مقابل هنگ‌کنگ هم زود گل بزند، راحت‌تر برنده خواهد شد. پیکار با امارات هم سخت است و باید با تمرکز و حواس جمع در این دیدار بازی کرد.

وی درباره وضعیت تیم فوتبال استقلال در بازار فصل نقل و انتقالات نیم فصل خاطرنشان کرد: در نیم فصل بازیکن گرفتن خیلی سخت است و نمی‌توان نفرات درجه یک را به خدمت گرفت. لیست منتشر شده جواد نکونام در رسانه‌ها، مهره‌های تحت قرارداد سایر تیم‌ها هستند و آوردن این نفرات به استقلال سخت است. اما باشگاه قطعاً باید برای نیم فصل دوم بازیکن داخلی یا خارجی بگیرد تا تیم تقویت شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *