بیماری وزیر دفاع آمریکا؛ تاریخ مشخصی برای ترخیص لوید آستین وجود ندارد

17:45 - 24 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۵۶۲
بیماری وزیر دفاع آمریکا؛ تاریخ مشخصی برای ترخیص لوید آستین وجود ندارد
پنتاگون می‌گوید که هنوز تاریخ مشخصی برای ترخیص لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا از بیمارستان وجود ندارد.

خبرگزاری میزان - پنتاگون اعلام کرد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا پس از درمان سرطان پروستات، در وضعیت خوبی قرار دارد و همچنان در بیمارستان بستری است. 

بیانیه‌ای پنتاگون می‌گوید که آستین برخی از وظایف خود را ازسرگرفته و با کارکنان ارشد خود در تماس است.

این بیانیه اشاره کرده که تاریخ مشخصی برای ترخیص وزیر دفاع آمریکا از بیمارستان وجود ندارد.

آستین ۷۰ ساله در اول ژانویه به دلیل عوارض جراحی خود، که اواخر دسامبر انجام شده بود، در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد اما مقام‌های ارشد دفاعی و کاخ سفید تا سه روز بعد متوجه بیماری شدید او و بستری شدنش نشده بودند. 

پت رایدر، سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای که روز شنبه منتشر شد، گفت که آستین به قابلیت‌های ارتباطی ایمن مورد نیاز دسترسی کامل داشته و به نظارت بر عملیات روزانه وزارت دفاع آمریکا در سراسر جهان ادامه می‌دهد.

وزیر دفاع آمریکا در زنجیره فرماندهی ارتش آمریکا در رده بعدی رئیس‌جمهور آمریکا قرار دارد و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اعضای کابینه به حساب می‌آید. 

بستری شدن مخفیانه آستین در بیمارستان نگرانی‌های امنیتی و شفافیتی را در این کشور برانگیخته و باعث راه‌اندازی سه تحقیق از سوی کاخ سفید برای رسیدگی به بحران سلامتی وی شده است.

بازرس کل پنتاگون گفته است که این موضوع را بررسی خواهد کرد. 

لوید آستین به دلیل اطلاع‌رسانی نکردن به مقام‌های ارشد درباره بیماری خود برای روز‌ها با انتقاد مواجه شده و در نهایت مجبور به عذرخواهی شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *