بیماری وزیر دفاع آمریکا؛ کاخ سفید اظهار بی‎اطلاعی کرد

12:58 - 17 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۳۳۸۳
بیماری وزیر دفاع آمریکا؛ کاخ سفید اظهار بی‎اطلاعی کرد
بستری شدن وزیر دفاع آمریکا در بیمارستان و بی‌اطلاعی کاخ سفید از این موضوع با واکنش‎هایی همراه شده است.

خبرگزاری میزان - سی‌ان‌ان به نقل از یک منبع آگاه، می‎گوید که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا چندین روز از بستری شدن لوید آستین، وزیر دفاع این کشور در بیمارستان اطلاع نداشته است.

این منبع، گفت که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در نهایت اواخر بعدازظهر پنجشنبه، بلافاصله پس از اینکه متوجه شد آستین در بیمارستان بستری شده است، بایدن را از این موضوع مطلع کرد.

آستین در روز سال نو میلادی به دلیل عوارض ناشی از یک عمل جراحی در بیمارستان بستری شد. 

پنتاگون نیز روز جمعه از بستری شدن در بیمارستان خبر داد.

لوید آستین اولین بیانیه خود را روز شنبه، پنج روز پس از بستری شدن در بیمارستان صادر کرد و گفت که می‌توانست در اطلاع‌رسانی در این رابطه بهتر عمل کند.

وی هیچ جزئیاتی درباره وضعیت سلامتی خود ارائه نکرده و همچنین دلیل دقیق بستری شدن در بیمارستان را در اول ژانویه اعلام نکرد.

به‌گفته یک مقام دفاعی آمریکا، رئیس پنتاگون تا عصر روز شنبه همچنان در بیمارستان بستری بود.

یک منبع آگاه، گفت که وزیر دفاع آمریکا در روز سال نو میلادی، روزی که در بیمارستان بستری شد، یکی از مقامات ارشد امنیت ملی بایدن بود که در تماسی با رئیس‌جمهور آمریکا شرکت کرد تا از جمله درباره تشدید اوضاع در دریای سرخ گفت‌وگو کنند.

مشخص نیست که این تماس مربوط به قبل یا بعد از بستری شدن لوید آستین در بیمارستان بوده است.

این واقعیت که وزیر دفاع آمریکا در روز بستری شدن خود در بیمارستان به‌طور مستقیم با بایدن درباره مسائل بسیار حساس امنیت ملی صحبت کرد، و این‌که کاخ سفید تا چند روز بعد از بستری شدن او مطلع نشده بود، بر ماهیت بسیار غیرعادی این موضوع تاکید می‌کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *