رئیس کل دادگستری استان سمنان: فرهنگ وقف در جامعه باید به خوبی تبیین و شفاف‌سازی شود

11:21 - 24 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۴۷۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان سمنان: فرهنگ وقف در جامعه باید به خوبی تبیین و شفاف‌سازی شود
رئیس کل دادگستری استان گفت: باید فرهنگ وقف در جامعه به خوبی تبیین و شفاف سازی شود و اطلاع رسانی عملکرد‌ها به وجود آید.

خبرگزاری میزان - محمد جعفر عبدالهی گفت: شفافیت در انعقاد قرارداد‌های فی مابین سازمان اوقاف با اشخاص و توجه به زوایای تفاهم نامه‌ها باعث می‌شود؛ چنانچه در انجام تعهدات خللی به وجود آید منافع این سازمان در معرض آسیب کمتری قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: به هنگام اقامه دعوی به منظور مطالبه تعهدات ناشی از قرارداد به منافع و مضار موضوع توجه و با رعایت حقوق همه جانبه موقوفه انجام شود. در برخی از موارد بقاء قرارداد از اعمال حق فسخ بهتر بوده و منافع وقف را بیشتر تأمین می‌کند.

وی با اشاره به اشاعه فرهنگ وقف در جامعه افزود: بایستی ساز وکار اصلی اشاعه این مقوله به خوبی در جامعه تبیین و شفاف سازی و اطلاع رسانی عملکرد‌ها به وجود آید و مشاوران حقوقی برحفظ و بقاء موقوفات و انتفاع عام المنفعه پیشنهاد و پیش بینی درستی را ارائه کنند.

عبدالهی گفت: پیامد‌های وقف داری نوین که مورد تاکید مقام معظم رهبری است باعث تشریح و تبیین بیشتر احکام وقف در بین اقشار مختلف مردم می‌شود و در نهایت برخی از مشکلات پیش روی این سازمان با درک صحیح مردم از امانت داری در موقوفات کاهش می‌یابد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: عملکرد درست و امانت داری ارزشمند باعث می‌شود مردم از سپردن تولیت اماکن به این سازمان استقبال کنند و با توفیقات مطلوبی که در استان به دست آمده است، جلب روز افزون اعتماد اقشار مختلف جامعه ضروری است.

عبدالهی در خاتمه گفت: پیشنهاد می‌شود کاروان سرای درون شهر میامی هر چه زودتر ساماندهی و تجهیز و محلی برای بازدید گردشگران در آن شهر پرتردد محسوب شود و این سازمان در رونق بافت شهر‌ها نقش خود را به خوبی ایفا کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *