رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از مجتمع شماره یک شورای حل اختلاف مرکز استان بازدید کرد

16:58 - 23 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۳۸۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از مجتمع شماره یک شورای حل اختلاف مرکز استان بازدید کرد
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بطور سرزده از مجتمع شماره یک شورای حل اختلاف مرکز استان بازدید و بر ضرورت نهادینه سازی نظم و انضباط در مناسبات اداری و سازمانی تأکید کرد.

خبرگزاری میزان_ حجت‌الاسلام والمسلمین براتی زاده در بازدید از مجتمع شماره یک شورای حل اختلاف مرکز استان تصریح کرد: اگر دعوت طرفین به مذاکرات اصلاحی جهت رفع منازعات و حل و فصل دعاوی دارای انگیزه‌های قوی معنوی باشد و بر چنین رویکرد و باور خداپسندانه‌ای مبتنی باشد و در ادامه راهبرد‌های آن نیز بر همین مبنای اعتقادی و بنیادی، استوار شود، بدون شک دستیابی به هدف اصلی و فلسفه تشکیل شورا‌ها محقق خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین براتی زاده افزود: با تقویت عامل انگیزشی در چنین فرایندی، نتایج و آثار مثبت و سازنده حاصل از کارکرد شورا‌های حل اختلاف در قالب صلح و سازش که پایدارتر از سازوکار طبیعی دادرسی و روال معمول و قانونی رسیدگی‌های قضایی است، به بهترین شکل ممکن متجلی می‌شود.

وی با اشاره به بایسته‌های مؤثر در مذاکرات اصلاحی خاطرنشان کرد: زمانی که رویکرد‌ها و کارکرد‌ها بطور هدفمند و هماهنگ در مسیر اشاعه فرهنگ صلح و سازش و بر پایه حسن خلق و حفظ کرامت مراجعین دارای آثار و نمودار بیرونی باشد و محسوس و ملموس به نظر برسد، طبعا این سازوکار، مراجعین را نسبت به ادامه مسیر مذاکرات اصلاحی امیدوارتر و بیش از پیش ترغیب و تشویق می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی سازوکار‌های تشویقی را بعنوان بخشی از برنامه‌های دستگاه قضایی در راستای بهبود عملکرد‌ها توصیف و خاطرنشان کرد:بر اساس معیار‌هایی که برای سنجش عملکرد‌ها وجود دارد و پیش بینی شده در جا‌هایی که لازم است مشوق‌های انگیزشی به کار گرفته می‌شود و به همین اعتبار حوزه‌هایی که در جهت مصالحه عملکرد بهتری داشته باشند بطور متناوب و طی سازوکاری دقیق مورد تشویق قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین براتی زاده در ادامه ضمن تجلیل و قدردانی از تلاش‌های یکی از کارکنان اجرای احکام مدنی شورا‌ی حل اختلاف این مجتمع گفت: عملکرد کارکنان در حوزه‌های مختلف مورد رصد و پایش مداوم قرار می‌گیرد و قطعا عملکرد مطلوب و در خور تحسین از منظر دستگاه قضایی استان مغفول نخواهد ماند و مورد توجه قرار خواهد گرفت.

دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف استان، قضات، اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف این مجتمع و بررسی مسائل و مشکلات مبتلابه و رسیدگی به درخواست‌های مطروحه، ملاحظه تعدادی از پرونده‌های جریانی و مختومه و همچنین زندانی دار، گفت‌وگوی چهره به چهره با تنی چند از مراجعین و صدور دستور‌های مقتضی و در خاتمه ارائه نکات و بایسته‌ها و تذکرات لازم به کارکنان در جریان بررسی عملکرد‌ها در بخش‌های مختلف، از دیگر محور‌های بازدید رئیس کل دادگستری استان به شمار می‌رفت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *