دادگستری استان آذربایجان غربی به حل مشکلات شهری میاندوآب ورود کرد

13:52 - 22 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۲۱۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادگستری استان آذربایجان غربی به حل مشکلات شهری میاندوآب ورود کرد
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از ورود دادگستری استان برای حل مشکلات شهری شهرستان میاندوآب خبر داد.

خبرگزاری میزان-ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی درنهمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت که با محوریت حل مشکلات شهری شهرستان میاندوآب در سالن جلسات دادگستری این شهرستان برگزار شد گفت: گره گشایی از کار مردم خصوصا قشر مستضعف و کم برخوردار که اکثرا در سکونتگاه‌های غیر رسمی زندگی می‌کنند کار ارزشمندی است که باید از محمل‌های قانونی برای حل آن‌ها نهایت بهره را برد.

عتباتی با اشاره تکلیف حقوق عامه‌ای دستگاه قضایی گفت در شهرستان‌های مهمی مثل میاندوآب مسائل و موضوعات حقوق عامه نیازمند توجه و نگاه ویژه هست.

وی افزود: اکنون انسجام و اتحاد بسیار خوبی بین مسئولین استان و مجموعه‌های اقدام کننده برقرار شده است و بهترین ظرفیت برای ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز مردم برای توسعه استان وجود دارد که باید نهایت بهره را از این فرصت برد.

عتباتی هدف از این جلسه را بررسی امکانات و زیرساخت‌های موجود و ظرفیت سنجی عنوان کرد که چگونه بتوان در اعطای انشعابات به سکونتگاه‌های غیر رسمی و توسعه روستا‌ها کمک کرد.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه گفت رویکرد مهم نیست دستگاه قضایی رضایتمندی مردم و کمک به حل مشکلات آنهاست.

وی حل مشکلات شهری را با کمک و هم فکری مورد تاکید قرار داد و گفت: باید در این جلسه شورای حفظ حقوق بیت برای کل استان سیاستگذاری کرد تا مردم از تنگنا ومضیقه درآیند.

دادستان مرکز استان آذربایجان غربی تاکید کرد الحاقات به محدوده روستا‌ها باید سرعت گیرد و مشکلات انشعاب آب، برق و گاز سکونت گاه‌های غیر رسمی مرتفع شود.

در ادامه جلسه مدیران کل راه و شهرسازی، شرکت گاز، بنیاد مسکن، فرماندار میاندوآب و سایر مسولین حاضر به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد که مهمترین آن‌ها تشکیل کارگروهی برای تشخیص استحقاق اعطای انشعاب غیر دائم به سکونتگاه‌های غیر رسمی و اعطای انشعاب به خانه‌های که در روستا‌ها خارج از طرح هادی ساخته شده اند پس از تایید کمیته متشکل از امور اراضی و بنیاد مسکن و راه و شهرسازی بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *