گزارش|

تغییر رویکرد پرسپولیس برای راضی کردن پروفسور/ خیلی دور، خیلی نزدیک؛ برانکو رضایت می‌دهد؟

0:01 - 21 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۰۳۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تغییر رویکرد پرسپولیس برای راضی کردن پروفسور/ خیلی دور، خیلی نزدیک؛ برانکو رضایت می‌دهد؟
به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس برای جلب رضایت سرمربی کروات استراتژی جدیدی را در پیش خواهد گرفت.

خبرگزاری میزان - برخلاف تصورات و پیش‌بینی‌ها مذاکرات پرسپولیسی‌ها با برانکو ایوانکوویچ برای جانشینی یحیی گل‌محمدی به خوبی و طبق انتظارات پیش نرفت و بر اساس اعلام طرفین این همکاری به دلایلی منتفی شد.

البته خود برانکو دلایلش را در این خصوص در پیامی که منتشر کرد، مطرح کرد و یکی از اصلی‌ترین آن‌ها تعهد به جاهای دیگر بود «متاسفانه به خاطر دلایل شخصی و به علت تعهدم به جا‌های دیگر نمی‌توانم این پیشنهاد را قبول کنم.» موضوعی که پیشتر هم این مربی به آن اشاره کرده بود و رضایت خانواده‌اش را شرط اصلی پذیرش این پیشنهاد عنوان کرده بود، اما این تنها یک روی سکه است چراکه برخی از نزدیکان برانکو زوایای تازه‌ای از این ماجرا را بیان می‌کنند.

گفته می‌شود برانکو بابت نحوه ورود باشگاه پرسپولیس به مذاکرات و انتخاب فرد مذاکره کننده در کنار پیشنهاد مطرح شده، دلخور شده است چراکه ظاهراً فردی که از اعضای هیئت مدیره پرسپولیس مسئول مذاکره شده بدون هماهنگی با سرمربی کروات به اردوی تیم ملی عمان رفته و از طرفی برانکو انتظار داشته مدیرعامل این باشگاه به عنوان نفر اول رأساً این کار را انجام می‌داد.

از سوی دیگر گفته می‌شود پیشنهاد اولیه پرسپولیسی‌ها برای حضور پروفسور تا پایان فصل جاری و بازه‌ای ۳ ماهه بوده که باعث دلخوری مضاعف این سرمربی شده است.

موضوع دومی که از سوی برخی نزدیکان برانکو مطرح می‌شود مربوط به مالیات این مربی در زمان حضورش در ایران است. در حالی‌که پیش از این رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس مدعی شده بود که اصل مالیات پرداخت شده و برای پرداخت جرایم دیرکردش هم با مسئولان سازمان امور مالیاتی به توافق رسیده‌اند، اما مدیران پرسپولیس هنوز سند معتبری برای اثبات این ادعا ارائه نکرده‌اند.

در حالی‌که پر‌سپولیسی‌ها منتظر بودند برانکو با توجه به عُلقه‌ای که بین او و هواداران پرسپولیس وجود دارد، گام اول را بردارد، اما پروفسور پیش دستی کرد و قبل از اتمام مهلت طرف مقابل، زیر میز بازی زد چراکه معتقد بود اگر پرسپولیسی‌ها خواستار به خدمت گرفتن او بودند نه تنها بهتر بود و باید، موارد فوق را رعایت می‌کردند بلکه باید با رفع موانع بازگشتش به ایران از جمله حل مشکل مالیاتی، ابتدا برادری خود را ثابت می‌کردند تا او نیز گام‌های بعدی را بردارد، اتفاقی که حداقل تا این لحظه رخ نداده است و باید دیدار در نهایت چه واکنشی را از سوی طرفین به همراه خواهد داشت.

البته روز گذشته جلسه هیئت مدیره پرسپولیس نیز حاوی نکات جالبی بود که یکی از آن‌ها پیگیری مذاکرات با سرمربی کروات البته این بار با محوریت درویش، مدیرعامل باشگاه بود. اقدامی که شاید دیرهنگام باشد، اما می‌توان به نوعی حسن نیت این باشگاه را در این خصوص نشان دهد.

در عین حال که شاید توافق طرفین و بازگشت به میز مذاکرات شاید خیلی خوشبینانه و دور به نظر برسد، اما در عین حال هر اتفاقی ممکن است و شاید با کمی نرمش از سوی برانکو توافق نزدیک‌تر از آنچه می‌توان تصور کرد، حاصل شود.

در هر حال باید دید با توجه به جمیع اتفاقات رخ داده آیا ورود درویش به روند مذاکرات به عنوان نفر اول باشگاه تغییری در تصمیم برانکو و عقب‌نشینی او از مواضعش ایجاد خواهد کرد یا در روی همان پاشنه خواهد چرخید، موضوعی که گذر زمان نتیجه آن را مشخص خواهد کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *