مسئولان قضایی دادگستری فارس به درخواست ۷۳ نفر از مراجعان در ملاقات مردمی رسیدگی کردند

15:16 - 19 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۳۸۲۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مسئولان قضایی دادگستری فارس به درخواست ۷۳ نفر از مراجعان در ملاقات مردمی رسیدگی کردند
مسئولان قضایی دادگستری استان فارس در جلسه ملاقات مردمی این هفته، مشکلات قضایی ۷۳ از نفر از مراجعین را مورد بررسی و رسیدگی قرار دادند.

خبرگزاری میزان- در ادامه ملاقات‌های مردمی دادگستری فارس؛ که در راستای تکریم و احترام ارباب رجوع، حفظ حقوق شهروندی و ارتباط بی واسطه مردم استان با مسئولان قضایی برگزار می‌شود؛ رئیس کل دادگستری و اعضای شورای قضایی این هفته نیز ضمن پاسخگویی به درخواست‌های مردمی به شنیدن مشکلات و بررسی پرونده‌های قضایی ۷۳ نفر از مراجعین پرداختند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی هدف از حضور مسئولان قضایی در بین مردم و برگزاری دیدار عمومی را خدمت و پاسخ گویی به مردم و دسترسی آسان به مسئولان قضایی در جهت بررسی و پیگیری پرونده قضایی خواند.

وی افزود: به منظور تکریم، احترام و پاسخگویی به مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی ملاقات‌های مردمی چهره به چهره به خصوص هر هفته در دادگستری استان، دادستانی مرکز استان، دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز، تمامی حوزه‌های قضایی فارس و همچنین در جمع نمازگزاران مساجد و بقاع متبرکه استان همواره مورد تأکید است چراکه با این اقدام زمینه دسترسی آسان‌تر و بی واسطه مردم به مسئولان قضایی فراهم می‌شود.

در حاشیه این مراسم رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان این که پرونده‌هایی که در دوره قبل دادگستری رسیدگی شده است، اما اکنون یکی از طرفین دعوی به حکم صادر شده معترض باشد قابل پیگیری است تصریح کرد: پرونده‌هایی که خلاف شرع مبین باشد توسط یک تیم ۵ نفره در استان فارس رسیدگی و مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: در حال حاضر تقاضای ماده ۴۷۷ مورد رسیدگی قرارگرفته و ما آن را می‌پذیریم، اما آرای قضایی قضات استان فارس آرای متقنی است و چنان چه فردی احساس کند که حکم صادره برخلاف شرع صورت گرفته باشد می‌تواند تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ داده و مجدداً پرونده قضایی مورد بررسی و بازبینی قرار می‌گیرد.

وی درادامه با اشاره به این که رسیدگی به مشکلات مردم همواره در دستور کار مجموعه قضایی فارس قرار دارد افزود: هدف ما این است که در عمل ثابت کنیم در هر مقام و مسندی وظیفه رسیدگی به درخواست‌های مردم در چارچوب قانون را برعهده داریم.

رئیس کل دادگستری فارس برنامه‌های دیدار مردمی مسئولان قضایی را در راستای اجرای سند تحول قضایی، سیاست‌های کلان قوه قضاییه، تکریم و احترام ارباب رجوع و حفظ حقوق شهروندی مراجعان خواند و افزود: یکی از مهم‌ترین آموزه‌های قرآن و اهل بیت (ع) خدمت به مردم و جامعه است.

 دیدار‌های عمومی رئیس کل دادگستری استان فارس، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب شیراز به روال سال‌های گذشته در ساعات اداری روز‌های سه شنبه هر هفته به ترتیب در محل حوزه ریاست دادگستری استان فارس واقع در میدان شهداء، دادستانی مرکز استان واقع در ابتدای خیابان ابریشمی شیراز و مجتمع حقوقی ملاصدار واقع در انتهای خیابان شهید جمالی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: فارس دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *