رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری لرستان: تثبیت مالکیت و حد نگاری موجب کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضا می‌شود

14:16 - 19 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۳۷۹۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری لرستان: تثبیت مالکیت و حد نگاری موجب کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضا می‌شود
رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: تثبیت مالکیت و حد نگاری موجب کاهش ورودی پرونده به دادگستری و سهولت در رسیدگی به پرونده‌های قضایی می‌شود.

خبرگزاری میزان_ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سعید شهواری در مراسم ابلاغ حکم مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان که با حضور مشاور حقوقی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، شورای معاونین دادگستری استان، مدیر کل و معاونان ثبت اسناد و املاک استان برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت جمعی از هم وطنان در حادثه تروریستی کرمان و نیز گرامیداشت ایام بصیرت و یوم الله ۹ دی، اظهار کرد: امروز یکی از موضوعاتی که تا حدود بسیار زیادی می‌تواند ورودی پرونده ها به دادگستری را کاهش دهد، اختلافات و نزاع ها را کم کند، موجب سهولت و سرعت دادرسی شود، اسناد رسمی، تثبیت مالکیت و حد نگاری است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تیرماه سال جاری که ارشادات خوبی در رابطه با مسئله اسناد رسمی داشتند، بیان کرد: در زمینه تثبیت مالکیت در استان اقدامات خوبی انجام شده و همچنین برخی اقدامات نیز در دست انجام است.

رئیس کل دادگستری استان لرستان در ادامه با اشاره به اینکه صادر شدن اسناد رسمی که پایه آن حد نگاریست هم برای قوه قضاییه امری پسندیده‌ای است و هم موجب تثبیت مالکیت مردم می‌شود، اظهار داشت: دادگستری استان لرستان مسئله حدنگاری را به صورت جدی در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی جدید دادگستری، جلسات شورای قضایی استان با شورای اداری شهرستان‌ها را در شهرستان‌های استان برگزار می‌کنیم و یکی از مباحث و دغدغه‌های جدی که در این جلسات رسیدگی و مورد مطالبه قرار می‌گیرد، مسئله حد نگاری و تثبیت مالکیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری با اشاره به اینکه با پیگیری‌های انجام شده استانداری و بخش‌های زیر مجموعه شامل بخشداری و دهیاری و تمام کسانی که می‌توانند در مسئله حد نگاری نقش داشته باشند را پای کار آورده‌ایم، ابراز داشت: در جلسات متعددی که در این خصوص برگزار کرده‌ایم چالش‌های پیش رو را احصا و برای آن راهکار اجرایی ارائه و آنها را به مدیران قضایی و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه اگر ما می‌خواهیم حل ورودی پرونده به دادگستری و سهولت رسیدگی را داشته باشیم راهکار آن تثبیت مالکیت و حد نگاری است، بیان کرد: در استان لرستان به خاطر وضعیت جغرافیایی و توپوگرافی زمین های کشاورزی محدود و بسیار ارزشمند است و مردم نسبت به آن تعصب خاصی دارند که همین موضوع باعث می‌شود بسیاری از دعاوی و جرایم استان ریشه در عدم حد نگاری و تثبیت مالکیت و اختلافات ملکی داشته باشد.

رئیس کل دادگستری لرستان یادآور شد: نگاه ما این است که در مسئله حد نگاری به اداره ثبت کمک کرده و ضمن حمایت‌های همه جانبه، همه ظرفیت‌های استان را جهت حل و اتمام حدنگاری پای کار بیاوریم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *