رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزیر پیشین انگلیس: هزاران انسان بی‌گناه به دست اسرائیل کشته شده‌اند

9:59 - 19 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۳۷۰۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
وزیر پیشین انگلیس: هزاران انسان بی‌گناه به دست اسرائیل کشته شده‌اند
وزیر پیشین دولت انگلیس با ارسال نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور خواستار محکوم کردن اظهارات سفیر رژیم صهیونیستی درباره نسل‌کشی در نوار غزه شد.

خبرگزاری میزان - افضل خان، وزیر دادگستری پیشین انگلیس (حزب کارگر) و نماینده فعلی پارلمان انگلیس از شهر منچستر در نامه‌ای خطاب به دیوید کامرون، وزیر خارجه این کشور خواستار محکومیت اظهارات سفیر رژیم صهیونیستی در لندن در مصاحبه با شبکه «ال‌بی‌سی» درباره نسل‌کشی در غزه شد.

افضل خان، نوشت: این نامه را به قصد ابراز انزجار و محکومیت عمیق خود نسبت به اظهارات تزیپ هوتوولی، سفیر اسرائیل در انگلیس، در رادیو «ال‌بی‌سی» در تاریخ ۳ ژانویه می‌نویسم؛ سفیر در صحبت با ایان دیل، مجری این شبکه، ادعا می‌کند که در غزه، تمام مدرسه‌ها، مساجد، تمام خانه‌ها به تونل‌ها و مهمات دسترسی دارد.

در این نامه آمده است: وقتی مجری از او پرسید که آیا این عملا فراخوانی برای «ویران کردن کل غزه» است، سفیر به صراحت پرسید: «آیا راه حل دیگری می‌شناسید؟»؛ این فراخوانی آشکار برای نسل‎کشی فلسطینیان در غزه از سوی سفیر از طریق برنامه زنده رادیویی در انگلیس است و این موضوع باید با شدیدترین لحن محکومیت از سوی شما و نخست وزیر مواجه شود.

وزیر دادگستری پیشین انگلیس با بیان این که این اولین بار نیست که یک نماینده ارشد اسرائیل از چنین زبانی غیرانسانی و مبتنی بر نسل‌کشی استفاده می‌کند، بیان کرد: نتانیاهو گفت که مردم غزه بهای هنگفتی برای اقدامات حماس خواهند پرداخت و نیرو‌های دفاعی اسرائیل بخش‌هایی از مراکز پرجمعیت غزه را به آوار تبدیل خواهند کرد، یوآو گالانت، گفت «ما با حیوانات انسان‌نما می‌جنگیم و بر همین اساس با آن برخورد می‌کنیم» و غسان علیان، رئیس هماهنگ‌کننده فعالیت‌های ارتش اسرائیل در این مناطق، درباره غزه گفت: «نه برقی خواهد بود و نه آبی، آنچه وجود خواهد داشت نابودی و تباهی خواهد بود. شما جهنم می‌خواستید، به جهنم خواهید رسید. »

افضل خان، اظهار کرد: از ۷ اکتبر تاکنون، بیش از ۲۲ هزار و ۳۰۰ نفر در غزه کشته شده‌اند، بیش از ۵۷ هزار نفر مجروح شده‌اند که ۷۰ درصد این تلفات مربوط به زنان و کودکان بوده است.

مقام پیشین دولت انگلیس با بیان اینکه طی ۳ ماه گذشته، نیرو‌های اسرائیلی بی‎امان مدارس، ساختمان‌های سازمان ملل، اردوگاه‌های پناهندگان، بیمارستان‌ها، کلیساها، مساجد و مناطق را که امن مجسوب می‌شدند بمباران کرده‌اند، و هزاران انسان بی‌گناه بدون اینکه اهمیتی برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان داده شود، کشته شده‌اند، تاکید کرد: ۷۰ درصد خانه‌ها ویران شده‌اند و گزارش‌ها حاکی از آن است که ۲۹ هزار بمب پرتاب شده بر روی نوار غزه مناطق مسکونی، کلیسا‌های بیزانسی، بیمارستان‌ها و مراکز خرید را هدف قرار داده‌اند، تمام زیرساخت‌های غیرنظامی به حدی آسیب دیده‌اند که قابل تعمیر نیستند.

افضل خان با تاکید بر اینکه وضعیت غیرقابل درک است و سخنان سفیر اسرائیل روشن می‌کند که قصد این است که به بمباران هولناک و نبرد‌های زمینی خود ادامه دهد تا زمانی که چیزی و کسی در غزه باقی نماند، گفت: سفیری که خواستار نسل‌کشی در غزه است باید با محکومیت شدیدی که سزاوار آن است مواجه شود. من به عنوان یک مدافع حقوق بشر و امضاکننده کنوانسیون ملل متحد در مورد نسل‌کشی، انتظار دارم که فورا قوی‌ترین اقدام ممکن را علیه سفیر انجام دهید. هر کاری کمتر از این، به عنوان حمایت انگلیس از تخریب غزه تلقی خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *