نخستین همایش ملی اندیشه‌های قضایی مقام معظم رهبری در استان مرکزی برگزار می‌شود

13:00 - 18 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۳۵۶۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
نخستین همایش ملی اندیشه‌های قضایی مقام معظم رهبری در استان مرکزی برگزار می‌شود
نخستین همایش ملی اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان مرکزی با هدف شناسایی، تبیین و مطالبه گری علمی تحقق اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی، بهمن ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین سعید جزائی با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: این همایش با هدف شناسایی، تبیین و مطالبه‌گری علمی تحقق اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی، بهمن ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: نگاه رهبر معظم انقلاب به مسائل قضایی یک نگاه کارشناسانه، دقیق و علمی است که نشأت گرفته از تسلط معظم له به امور کلان قضایی است و فرمایشات ایشان در این مورد بسیار موثر و راهگشاست.

وی ادامه داد: برهمین اساس، این همایش با همت پژوهشگاه قوه قضاییه و با همکاری مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای ، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و جمعی از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور برگزار و محور‌های این اجلاسیه در ۱۴ موضوع دنبال می‌شود که برای هر استان یک محور تعیین شده است و محور «قوه قضاییه؛ تدابیر قضایی و نواندیشی‌ها»، مختص استان مرکزی است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: استان مرکزی دارای قضات مجرب، اساتید حقوق و حقوقدانان صاحب نظر است که می‌توان با استفاده از این ظرفیت مغتنم، گام کوچکی در تبیین محور، تدابیر قضایی و نواندیشی‌ها که به عنوان یکی از محور‌های اجلاسیه کشوری اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی است، برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین جزائی گفت: مقالاتی که در اجلاسیه استانی مطرح می‌شود می‌بایست مبتنی بر مبانی علمی و نظری مقام معظم رهبری باشد و تا ۲۰ دی ماه به دبیرخانه این اجلاسیه از طریق سامانه مجله حقوقی به نشانی http://WWW.jlj.ir و همچنین به صورت فیزیکی در قالب لوح فشرده CD و ارائه به آدرس اراک-مجتمع دادگاه‌های تجدیدنظر استان مرکزی-طبقه زیر همکف-دفتر معاونت حل اختلاف استان مرکزی (نماینده پژوهشگاه قوه قضاییه) ارسال کنند و اجلاسیه استانی در مورخ ۲۸ دی ۱۴۰۲ در دادگستری کل استان مرکزی با حضور مقامات ارشد قضایی، علمی و پژوهشی برگزار خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: مقالاتی که اعتبار بالای علمی دارند در مجلات تخصصی حقوقی در سطح کشور و منطقه به چاپ خواهد رسید و از ناحیه قوه قضاییه از برگزیدگان این اجلاسیه، در همایش ملی اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب و در سطح ملی تجلیل و تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *