گزارش|

تأمین امنیت سرمایه‌گذاری از سوی قوه قضاییه/ جلوگیری از تعطیلی و توقف یک واحد تولیدی با حمایت دادگستری استان مرکزی

9:00 - 30 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۱۴۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تأمین امنیت سرمایه‌گذاری از سوی قوه قضاییه/ جلوگیری از تعطیلی و توقف یک واحد تولیدی با حمایت دادگستری استان مرکزی
مدیرعامل شرکت اتحاد شیمی گفت: با حمایت دادگستری استان مرکزی از تعطیلی و توقف خط تولید شرکت اتحاد شیمی جلوگیری شد و با وجود اینکه وظیفه ذاتی شرکت شهر‌های صنعتی بود که تصفیه‌خانه را به نسبت پس‌آب شرکت بسازد، ولی ساخت‌وساز انجام نشد بنابراین با فرصت اعطایی از سوی دادستان مرکز استان مرکزی تصفیه‌خانه مختص خود شرکت در حال راه‌اندازی است.

خبرگزاری میزان - هر ساله در کشور شعاری از جانب رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی اعلام می‌شود و در همین راستا رهبر معظم انقلاب، سال ۱۴۰۱ را با عنوان سال «تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند و به دلیل اینکه مهمترین مسئله کشور را موضوع اقتصاد و معیشت مردم دانستند و با تاکید بر اینکه سال ۱۴۰۲ نیز اقتصاد، مسئله اصلی کشور است، شعار سال ۱۴۰۲ را «مهار تورم و رشد تولید» اعلام کردند.

یکی از دلایل تعطیلی کارخانه‌ها مربوط به مسائل حقوقی است به همین منظور قوه قضاییه بیشترین حمایت را از تولیدکنندگان در سراسر کشور انجام می‌دهد تا کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی که از چرخه تولید خارج شده اند مجدد احیا و به چرخه تولید بازگردند.

در همین راستا دستگاه قضا در دوره تحول و تعالی، با حمایت از واحد‌های تولیدی توانسته اقدامات خوبی داشته باشد به طوری که مانع خارج شدن کارخانه‌ها از چرخه تولید و بیکاری هزاران کارگر شده است.

به همین منظور رئیس عدلیه به مناسبت فرا رسیدن سال نو عنوان کرد در سال ۱۴۰۲ که مبتنی بر اولویت‌های کلان کشور از سوی رهبری فرزانه انقلاب با عنوان سال «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده است مصمم هستیم برنامه‌ها و تدابیر طراحی شده خود را در راستای حمایت و پشتیبانی همه جانبه از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و تأمین امنیت سرمایه‌گذاری در کشور و کمک به دولت در مهار تورم را با قوت و اهتمامی بیشتر پی بگیریم تا کنشگران عرصه تولید و اقتصاد که دل در گرو تعالی ایران عزیز دارند، در فضای مساعدتری به پیشبرد اهداف خود مبادرت ورزند.

تأمین امنیت سرمایه‌گذاری از سوی قوه قضاییه/ جلوگیری از تعطیلی و توقف یک تولیدی با حمایت دادگستری استان مرکزی
حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای پنجشنبه ۱۷ فروردین در نشست با اقشار مختلف استان البرز در کرج با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب به اقتصاد که آن را جزو مسایل اولیه می‌دانند، گفت: برای مهار تورم و رشد تولید باید امنیت سرمایه‌گذاری تامین شود که این امر در اولویت قوه قضاییه است؛ وظیفه این قوه کمک به دولت و مجلس شورای اسلامی، آسیب شناسی در راستای رفع بی‌عدالتی، فساد، تبعیض، سوء استفاده و ترک فعل‌ها بوده است.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: امسال این قوه فعالیت‌های خود را برای مهار تورم، تامین سرمایه گذاری و حمایت از فعالان اقتصادی کشور تقویت و تشدید می‌کند.

به همین منظور است که دستگاه قضایی با تشکیل جلسات اقتصادی در ستاد و صف، سرکشی از واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل و نیز بازدید از شرکت‌های دانش بنیان سعی دارد در سالی که مزین به نام «مهارتورم و رشد تولید» شده و مهمترین مسئله کشور به تعبیر رهبر انقلاب، اقتصاد است برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و افزایش اشتغال نقش پررنگ تری داشته باشد.

تأمین امنیت سرمایه‌گذاری از سوی قوه قضاییه/ جلوگیری از تعطیلی و توقف یک تولیدی با حمایت دادگستری استان مرکزی

محمدرضا فراهانی در گفت‌وگو با میزان، درباره حمایت‌های دادگستری استان مرکزی به منظور احیای این واحد تولیدی، اظهار کرد: زمانی که زمین مدنظر توسط شرکت شهرک‌های صنعتی آیبک آباد اراک برای راه‌اندازی شرکت اتحاد شیمی زمین واگذار شد، شهرک صنعتی اعلام کرد که تصفیه خانه نیز ساخته می‌شود و پس از تکمیل شدن شرکت اتحاد شیمی نیز می‌تواند به این تصفیه خانه متصل شود، ولی متاسفانه پس از ساخت مشخص شد که تصفیه خانه پاسخگو پس‌آب واحد‌های الکل سازی نیست.

وی ادامه داد: بنابراین اداره محیط زیست از شرکت اتحاد شیمی شکایت و این واحد تولیدی را از طریق دادگستری پلمب می‌کند. با رایزنی‌ها و مستنداتی که به دادگستری استان ارائه کردیم دادستان مرکز استان مهلت موقتی به شرکت اعطا کردد تا تصفیه خانه توسط خود واحد تولیدی و با هزینه شخصی ساخته شود.

مدیرعامل شرکت اتحاد شیمی اظهار کرد: با توجه به اینکه ساخت تصفیه خانه نیاز به هزینه بسیاری دارد زمان‌بر است و ظرف مدت ۶ ماه انجام نمی‌شود دو ماه از فرصتی که داشتیم گذشته است، ولی مجددا به زمان بیشتری احتیاج داریم بنابراین امیدواریم دستگاه قضایی استان این فرصت را افزایش دهد تا تصفیه خانه تکمیل شود.

فراهانی اظهار کرد: از توقف و تعطیلی شرکت اتحاد شیمی با حمایت دادگستری استان مرکزی جلوگیری شد و در عین حالی که وظیفه ذاتی شرکت شهر‌های صنعتی است که تصفیه خانه را به نسبت پس‌آب شرکت بسازد که نساختند بنابراین با فرصت اعطایی از سوی دادستان مرکز استان تصفیه خانه مختص خود شرکت در حال راه‌اندازی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *