رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی: اندیشه‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری چراغ راه قوه قضاییه است

13:03 - 15 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۳۰۵۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی: اندیشه‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری چراغ راه قوه قضاییه است
اجلاسیه استانی اندیشه‌های قضایی مقام معظم رهبری با موضوع قوه قضاییه، عدالت پژوهی، استقرار و گسترش عدالت با حضور مسئولان قضایی و دستگاه‌های اجرایی و جامعه حقوقی آذربایجان غربی ۱۴ دی ماه در سالن ولایت دادگستری استان برگزار شد.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در ابتدای اجلاسیه استانی اندیشه‌های قضایی مقام معظم رهبری با محکومیت اقدام تروریستی گلزار شهدای کرمان بیان کرد: قتل عام انسان‌های بی گناه یکی از ویژگی‌های بارز دشمنان انقلاب است، ولی غافل از اینکه این خون‌ها در امتداد خون شهید حاج قاسم سلیمانی است و این خون‌ها ملت و مردم را بیدار‌تر می‌کند، چرا که شهید سلیمانی یک تفکر و مکتب برای تمامی آزادی‌خواهان جهان است.

عتباتی در ادامه به موضوع اجلاسیه پرداخت و گفت: اجلاسیه استانی بررسی اندیشه‌های قضایی مقام معظم رهبری یک اجلاسیه وزین و ارزشمندی است که در راستای اجلاسیه کشوری و به موازات سایر استان‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: با برنامه ریزی ویژه، هم اندیشی و هم افزایی خیلی خوبی بین مجموعه‌ها و جامعه حقوقی استان برای پربار شدن این اجلاسیه شکل گرفته و کار علمی، کارشناسی و عالمانه در جهت تبیین اندیشه‌های قضایی مقام معظم رهبری انجام و مقالات خوبی ارائه شده است.

رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: قوه قضاییه و دستگاه قضایی استان نسبت به اجرایی کردن اندیشه‌های مقام معظم رهبری در حوزه کاری خود اقدامات شایسته‌ای انجام داده و این اندیشه‌ها و مبانی فکری، اصول تهیه اسناد بالادستی و اسناد توسعه قوه قضاییه می‌باشند و قرارگاه اجرایی کردن فرامین معظم له در قوه قضاییه به صورت مرتب برگزار و این اندیشه‌ها را در قالب برنامه‌های عملیاتی به استان‌ها ابلاغ می‌کند.

رئیس شورای قضایی استان افزود: امسال سومین سالی است که برنامه عملیاتی دستگاه قضایی استان که عمدتاً بر اساس اسناد بالادستی که بر گرفته از اندیشه‌های مقام معظم رهبری می‌باشد تدوین، اجرایی و عملیاتی می‌شود تا لبیک عملی به فرامین و اندیشه‌های ناب رهبر فرزانه انقلاب که بر گرفته از نگاه عالمانه و تلفیقی از اندیشه‌های ناب و به روز فقهی و موضوعات روز حقوقی است، گفته باشیم.


عتباتی در پایان تاکید کرد: یقیناً موفقیت و تاثیرگذاری هر مجموعه ای، خصوصاً دستگاه قضایی که با همراهی مجموعه‌ها در تولید امنیت نقش دارد به شدت نیازمند بهره گیری از اندیشه‌های مقام معظم رهبری می‌باشد که چراغ راهی برای خدمت رسانی بهتر به مردم است و باید همه مدیران این اندیشه‌ها را نقشه راه خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه به عنوان یکی دیگر از سخنرانان در این همایش با تقدیر از برگزاری این اجلاسیه گفت: امیدواریم در تمامی مجموعه‌های کشور بیانات، اندیشه‌ها و نظرات مقام معظم رهبری مورد امعان نظر مسئولین باشد.


نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در ادامه به برخی از انتظارت مقام معظم رهبری از قوه قضاییه و دستگاه عدلیه پرداخت و گفت: یکی از انتظارات مقام معظم رهبری از دستگاه قضایی این است که طوری عمل کند که مردم لمس کنند که قوه قضاییه ملجاء و پناهگاه آنهاست.


در ادامه ابراهیمی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی نیز به عنوان یکی دیگر از سخنرانان مطالبی را درخصوص موضوع اجلاسیه بیان و پس از آن مهری عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه و جامعه شناس و پژوهشگر در حوزه اندیشه‌های مقام معظم رهبری به ارائه مقاله خود با موضوع باید‌ها و نباید‌های غایت عدالت پژوهی در نظام جمهوری اسلامی در منظر مقام معظم رهبری پرداخت.


لازم به ذکر است خدادادی نماینده پژوهشگاه قوه قضاییه در استان، توضیحاتی در خصوص نشست‌های تخصصی ۵ گانه که در راستای برگزاری اجلاسیه استانی اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دادگستری، کانون وکلاء و دانشگاه با حضور قضات، وکلای کانون و مرکز وکلای قوه قضاییه، جامعه دانشگاهی، مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان حقوقی برگزار گردیده و آثار و مقالات جمع آوری شده برای ارسال به اولین همایش کشوری اندیشه‌های قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی که در بهمن ماه در تهران برگزار خواهد شد ارائه کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *