سید حسن نصرالله: حضور حاج قاسم سلیمانی پس از شهادتش پررنگ‌تر شد/ جنایت رژیم صهیونیستی بدون پاسخ نخواهد ماند/ واکنش به شهادت سید رضی موسوی و صالح العاروری

20:05 - 13 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۲۸۵۲
سید حسن نصرالله: حضور حاج قاسم سلیمانی پس از شهادتش پررنگ‌تر شد/ جنایت رژیم صهیونیستی بدون  پاسخ نخواهد ماند/ واکنش به شهادت سید رضی موسوی و صالح العاروری
دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی در سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس، گفت که جنایت‎های اخیر رژیم صهیونیستی بدون مجازات و پاسخ نخواهد ماند.

خبرگزاری میزان - سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشتی که توسط حزب الله در چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همراهانشان برگزار شد، سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله در سخنرانی خود با بیان اینکه بار دیگر شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس و همراهانش را تسلیت می‌گوییم، گفت: شهادت تعدادی از زائران مرقد مطهر حاج قاسم سلیمانی را تسلیت می‌گوییم.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه با بیان اینکه شهادت سردار رضی الموسوی را تسلیت می‌گویم، اظهار کرد: بیش از ۳۰ سال است که او را می‌شناسیم و خدمتگزار مقاومت بود.

وی با اشاره به اینکه شهادت شیخ صالح العاروری و یارانش که دیروز به شهادت رسیدند  را تبریک و تسلیت عرض می‌نماییم، افزود: ترور شیخ صالح العاروری یک حمله آشکار به حاکمیت لبنان است.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه شهید العاروری از دوران جوانی عمر خود را در جهاد گذراند، افزود: روز جمعه نیز سخنرانی خواهم کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی همه جا در کنار ما بوده است.. در غزه و.. همه جا او را می‌بینیم، ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند شهید قاسم سلیمانی برای دشمن خطرناک‌تر است و امروز می‌بینیم که دشمنان به محل دفنش نیز حمله می‌کنند.

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه حضور حاج قاسم سلیمانی پس از شهادتش پر رنگ‌تر شد، ادامه داد: قاسم سلیمانی در این جنگ با قدرت حاضر است.

وی تاکید کرد: آنچه می‌بینیم حاصل ۲۰ سال مسئولیت او در سپاه قدس است.

وی با بیان اینکه ایمان و مکتب حاج قاسم این‌گونه بود که از مقاومت و جنبش‌ها به هر طریقی حمایت بکند، افزود: او دنبال این بود همه گروه‌های مقاومت به خودکفایی برسند.

سید حسن نصرالله، ادامه داد: بعضی‌ها می‌خواهند این گروه‌ها وابسته باشند، اما حاج قاسم با همه به گونه‌ای برنامه می‌ریخت که همه گروه‌های مقاومت به خودکفایی برسند.

دبیر کل حزب الله لبنان، تصریح کرد: مثلا در فلسطین بعد از ۲۰۰۰.. حمایت تسلیحاتی، حمایت مالی، انتقال کارشناسان، ساخت نیاز‌ها، آموزش و همه سطوح کمک‌ها را در اختیارشان گذاشت.

وی با بیان اینکه این دستاورد‌های میدانی در غزه حاصل تلاش مستمر دو دهه تلاش برادران در مقاومت بوده است با همراهی برادران سپاه قدس، نمونه دیگر در عراق.. بعد از سال ۲۰۰۳، افزود: بعد از اینکه عراقی‌ها مقاومت را انتخاب کردند دیدند که حاج قاسم سلیمانی در کنار اینهاست.

سید حسن نصرالله، افزود: چیزی که در سال ۲۰۱۱ آمریکایی‌ها را بیرون کرد، مقاومت عراق از ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ بود؛ آمریکایی‌ها خیلی تهدید می‌کردند که مقر نیروی قدس در تهران و کرج را می‌زنند؛ حتی تهدید می‌کردند حاج قاسم را می‌زنند، اما حاج قاسم اهمیت نمی‌داد و به حمایت ادامه می‌داد، ابومهدی فرد اساسی در ارتباط مقاومت عراق و سپاه قدس بود؛ وقتی با تشکیل داعش تلاش شد آمریکا به عراق بازگردد، حشد الشعبی را تشکیل دادند؛ اقدام دیگر حاج قاسم ایجاد روابط صادقانه بین گروه‌های مقاومت در منطقه بود؛ این نتیجه اخلاص حاج قاسم بود.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه سال‌ها قبل چیزی به اسم محور مقاومت وجود نداشت؛ گروه‌ها پراکنده بودند، افزود: حاج قاسم سلیمانی شخصیت اصلی در ایجاد ارتباط بین این‌ها بود.

وی تاکید کرد: حاج قاسم می‌خواست روابط گروه‌های مقاومت مستقیم باشد؛ حتی نمی‌خواست خودش واسطه باشد.

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه در محور مقاومت دشمن مشخص است؛ دوستان مشخص و اهداف معلوم هستند؛ مثلا در طوفان الاقصی برخی این صحنه را متوجه نمی‌شوند که تصمیم‌ها مستقل هستند؛ برای همین اشتباه می‌کنند؛ مثلا وقتی یمن تصمیم می‌گیرد به حمایت از غزه بپردازد می‌گویند این ایران است.

وی تصریح کرد: وقتی حزب‌الله لبنان به حمایت می‌پردازد متوجه نمی‌شوند و می‌گویند ایران این‌طور می‌خواهد؛ در عراق همین‌طور، می‌گویند ایران است؛ نمی‌فهمند، چون در دنیا این‌گونه است؛ وقتی کسی از گروهی یا کشوری حمایت می‌کند، آن را تحت کنترل خودش درمی‌آورد، اما در مقاومت این‌گونه نیست.

وی با بیان اینکه کسی در مقاومت بنده و وابسته به کسی نیست، گفت: در محور مقاومت هیچ‌کس به دیگری چیزی را دیکته نمی‌کند و هرکس مطابق با نگاه راهبردی و مصلحت کشورش تصمیم می‌گیرد؛ در تجربه محور مقاومت، برده‌ای وجود ندارد، بلکه فقط آقایان و رهبران شهید هستند که به پیروزی ملت خود می‌رسند.

سید حسن نصرالله، تاکید کرد: این مسیر و طرح در واقع به ایده مقام معظم رهبری برمی‌گردد و حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان یک مجری نمونه این کار را انجام داد، قاسم سلیمانی ذوب شده در قدس، مظلومین و اسلام بود، به‌همین خاطر سرنوشت این مقاومت پیروزی است، روز خروج آمریکا (در ۲۰۲۲) روز بزرگی است که فراموش شده، اما باید جشن گرفته شود.

وی با بیان اینکه این تجلی مهم در محور مقاومت در ماه‌های گذشته است افزود: طوفان الاقصی که از ۷ اکتبر آغاز شد، برادران در قسام انجام دادند و سپس برادران آن‌ها را یاری کردند؛ هدف اصلی اسرائیل این است که مردم غزه را از فلسطین خارج کنند.

دبیر کل حزب الله لبنان، ادامه داد: در ۸ اکتبر حزب‌الله وارد نبرد شد و بعد از آن برادران مقاومت اسلامی عراق از طریق حمله به پایگاه‌های آمریکایی و حمله به اسرائیل وارد شدند، یمن نیز وارد شد، گام اصلی یمن چالش ایجاد کردن در دریای سرخ بود که گام شجاعانه‌ای بود.

وی تصریح کرد: درباره دستاورد‌های نبرد باید گفت که حجم بزرگی از دستاورد‌ها تا الان به‌دست آمده و ممکن است بیشتر از این نیز رخ دهد؛ می‌خواهم به شما بگویم نتایج این ایثارگری‌ها چیست که اثر بزرگی در آینده فلسطین و منطقه داشته است.

سید حسن نصرالله ادامه داد: نخستین مورد، بازگشت مسئله فلسطین است که نزدیک بود فراموش شود، قبل از طوفان الاقصی تقریبا ماجرای فلسطین تمام شده بود، رژیم صهیونیستی به ناامیدی و خستگی مردم فلسطین امیدوار شده بود، اما طوفان الاقصی همه این امید‌ها را نابود کرد؛ بدترین چیز برای اسرائیل این است که بعد از ۷۵ سال جنایت متوجه شد که مردم فلسطین سرزمینشان را فراموش نکرده‌اند.

وی ادامه داد: سومین دستاورد، افزایش حمایت از مقاومت است؛ تلاش کردند که مسئولیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی را به گردن مقاومت بیندازند که موفق نشدند؛ حماس که بیشترین مسئولیت طوفان الاقصی را برعهده دارد، بیشترین تایید مردمی را دارد؛ چهارمین دستاورد، نابودی تصویر اصلاح شده اسرائیل است، خیلی از رسانه‌ها تلاش کردند که چهره اسرائیل را بزک کنند که طوفان الاقصی تلاششان را نابود کرد؛ همه مردم دنیا جنایت‌های رژیم صهیونیستی را دیدند.

سید حسن نصرالله، گفت: این اثر جدی بر معادلات منطقه‌ای ما دارد؛ جوانان آمریکایی که رسان‌های ما را تماشا نمی‌کنند و در تمام عمرشان زیر بمباران رسانه‌های غربی و صهیونیستی هستند بیش از ۵۰% می‌گویند باید دولت اسرائیل را نابود کرد، چگونه چنین چیزی در آمریکا می‌توانست رخ دهد، دستاورد پنجم، ضربه جدی به عادی‌سازی است.

وی ادامه داد: در لبنان زیاد می‌شنویم که به قوانین و جامعه بین‌المللی احترام بگذاریم؛ طوفان الاقصی نشان داد چه کسی برای اراده جامعه بین‌المللی مشکل ایجاد می‌کند، یک قطعنامه می‌آید که همه دنیا بجز آمریکا، انگلیس و اسرائیل آن را تایید می‌کنند، اسرائیل به کدام قانون بین‌المللی احترام می‌گذارد؟ هیچ قانون بین‌المللی وجود ندارد که اسرائیل در این ماه‌ها آن را زیر پا نگذاشته باشد؛ از سال ۲۰۰۰ کاهش توان بازدارندگی اسرائیل شروع شد.

دبیر کل حزب الله لبنان، تصریح کرد: یعنی حماس و گروه‌های مقاومت در ۷ اکتبر که عملیات کردند نتایج را می‌دانستند، با این وجود انجام دادند، چون می‌دانستند که اسرائیل شکست می‌خورد.

وی افزود: مقاومت در لبنان که وارد نبرد شد، هیچ ترسی نداشت؛ یمن اصلا اسرائیل را حساب نکرد، بحث در یمن پاسخگویی آمریکا بود که آن‌ها را نیز حساب نکردند؛ می‌بینید که ناو‌های آمریکایی بدون نتیجه‌ای فرار می‌کنند، سیطره اطلاعاتی اسرائیل از بین رفت، بعد از سه ماه در غزه نه پیروزی به‌دست آوردند نه حماس را شکستند.

وی با بیان اینکه خودشان می‌گویند که بدون پیروزی در این جنگ شهروندان ما نمی‌توانند در این سرزمین زندگی کنند، افزود: مشکل آن‌ها شمال و جنوب نیست، اگر به اهداف‌مان در جنگ نرسیم نمی‌توانیم اینجا زندگی کنیم؛ به شما می‌گویم انشاالله اهدافتان را به‌دست نخواهید آورد؛ اینجا مفهوم رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک پناهگاه امن برای یهودیان از بین می‌رود.

سید حسن نصرالله، تاکید کرد: هر چه در غزه، کرانه، لبنان و منطقه رخ می‌دهد نظریه رژیم صهیونیستی را از بین خواهد برد.

دبیر کل حزب الله لبنان، افزود: دستاورد دوازدهم، از بین رفتن تصویر اسرائیل مقتدر است، اسرائیل که به کشور‌های عربی می‌گوید ما از شما حمایت می‌کنیم، این تصویر اسرائیل مقتدر است، رسید به جایی که باید از آن حمایت کند و به حمایت آمریکا نیاز داشت.

وی ادامه داد: دستاورد سیزدهم، خسارات وارده به آن‌ها است؛ اعدادی که درباره خساراتشان می‌گویند صحیح نیست، آمار خودشان این است: ۳۰۰ هزار نفر برای درمان مشکلات روانیشان رفتند، این نشان‌دهنده خساراتشان است.

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه من به شما می‌گویم در فلسطین جایی ندارید و باید از فلسطین بروید؛ فلسطین فقط برای مردم آن است، تصریح کرد: در بحث اقتصاد، در طول ۳ ماه ده‌ها میلیارد دلار خسارت دیدند.

وی افزود: دستاورد چهاردهم، آن‌ها در دستیابی به هر کدام از اهدافشان شکست خوردند، اسرائیلی‌ها در میدان نظامی شکست جدی خوردند و به هیچ هدفی نرسیدند، حتی در داخل احزاب رژیم صهیونیستی می‌بینید که شکست جدی خوردند و اختلاف آن‌ها زیاد است.

سید حسن نصرالله افزود: آخرین دستاورد، فضاحت و رسوایی آمریکا است، آمریکایی‌ها با آوردن اوباما و آمدن داعش و ... قصد داشتن تصاویرشان را اصلاح کنند، اما طوفان الاقصی از برترین نتایجش نشان دادن چهره واقعی آمریکا بود.

وی ادامه داد: کسی که اجازه نمی‌دهد آتش‌بس شود آمریکا است؛ وقاحت آمریکا به حدی رسید که می‌گویند اسرائیل نمی‌خواهد غیرنظامی بکشد؛ آمریکا و وزیر خارجه‌اش به تصمیم‌های بین‌المللی احترام نمی‌گذارند؛ عبرتی که باید از غزه بگیریم، این است که هیچ سازمان، نهاد، قانون و هر چیز بین‌المللی نمی‌تواند از کسی حمایت کند.

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه اگر کسی بگوید سلاحتان را زمین بگذارید، نهاد‌های بین‌المللی از شما حمایت می‌کنند، کور است، اظهار کرد: تجربه به ما می‌گوید اگر ضعیف باشید هیچ‌کس در دنیا از شما حمایت نمی‌کند.

وی افزود: هیچ‌کس برای شما اشک نمی‌ریزد، چیزی که از شما حمایت می‌کند شجاعت، سلاح، موشک‌ها و قدرت شما است.

سید حسن نصرالله، تاکید کرد: اگر قوی باشید احترامتان بر دنیا واجب است، الان همه دنبال این هستند که مسئله غزه را حل کنند، چون مقاومت پایداری کرد.

وی ادامه داد: آنچه در لبنان رخ داد اسرائیل را ضعیف کرد، این رژیم را در مسیر زوال قرار داد. وقتی ما جبهه لبنان را باز کردیم، برای قربت خداوند و حمایت از مظلومین در غزه بود.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه در ابتدا گفتند که یک فرصت تاریخی برای ما است که حماس، جهاد اسلامی و دیگر گروه‌ها در کرانه باختری و لبنان را نابود می‌کنیم، ادامه داد: گفتند همه دنیا با ما است، اکنون فرصت تاریخی ما است.

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه دو چیز مانع حمله آن‌ها به لبنان شد؛ نخست حمله ما به اسرائیل که باعث شد نقشه‌شان نابود شود و دو، عزت و قدرت مقاومت در لبنان، تصریح کرد: در ۸ و ۹ اکتبر برای هر احتمالی آماده بودیم.

وی گفت: با باز کردن جبهه فهمیدند که حمله به لبنان رژیم را در خطر نابودی قرار می‌دهد، چیزی که اسرائیل را از حمله به لبنان منع کرده، مقاومت است.

دبیر کل حزب الله لبنان، افزود: اگر قبل از ۷ اکتبر فقط یکی از این عملیات‌ها را انجام می‌دادیم جنگ می‌شد، اما الان می‌دانند این اقدام‌ها ادامه دارد.

به گفته وی، حمله به ضاحیه خطرناک بود؛ نخست به‌خاطر ترور شیخ صالح، دوم به‌خاطر حمله به ضاحیه بعد از ۲۰۰۶، دیشب به ما پیام دادند ما نمی‌خواهیم لبنان را بزنید؛ این‌ها ترسو هستند.

سید حسن نصرالله، در پایان گفت: ما در جبهه می‌جنگیم و هزینه می‌دهیم، اما اگر دشمن فکر می‌کند می‌تواند به لبنان حمله کند، پشیمان خواهد شد، تا الان مدارا می‌کردیم، اما اگر جنگ شود مدارای چیزی نمی‌کنیم. جنایت روز گذشته بزرگ بود و نمی‌شود سکوت کرد. این جنایت بدون مجازات و پاسخ نخواهد ماند، بین ما و شما میدان و روز‌ها و شب‌ها باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *