خاندوزی: با بانک‌های ناتراز برخورد جدی می‌شود

11:20 - 13 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۲۷۲۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خاندوزی: با بانک‌های ناتراز برخورد جدی می‌شود
وزیر امور اقتصاد و دارایی با تاکید بر عزم دولت برای رفع ناترازی بانک‌ها، گفت: بانک‌ها و موسسه‌هایی که در اجرای برنامه بانک مرکزی برای رفع ناترازی کوتاهی کنند با برخورد جدی دولت و بانک مرکزی مواجه خواهند شد.

خبرگزاری میزان _ احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی در حاشیه جلسه امروز هیئت‌دولت در پاسخ به میزان درباره اقدامات دولت برای برخورد با بانک‌های ناتراز با توجه به دستور رئیس قوه قضاییه و رئیس‌جمهور، گفت: از ابتدای امسال درمورد ۲ موسسه مالی اعتباری تعیین‌تکلیف صورت گرفته و اخبار مربوط به موسسه سوم هم به‌زودی از سوی بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

به گفته وی، برنامه رفع ناترازی تعدادی دیگر از بانک‌های ناتراز را بانک مرکزی به آن‌ها ابلاغ کرده است که اگر آن برنامه را اجرا کنند به جرگه بانک‌های بدون مشکل برمی‌گردند اما اگر کوتاهی صورت بگیرد حتما بانک مرکزی برخورد لازم را انجام خواهد داد.

نقدینگی در ۹ماه اول سال‌جاری به عدد ۲۶ رسید

وزیر اقتصاد همچنین درباره عوامل موثر در رشد نقدینگی در کشور گفت: آنچه در نظریات اقتصادی مهم است رابطه تورم با نقدینگی است و اساتید اقتصاد اطلاع دارند که نظریات متعددی وجود دارد مبنی براینکه نقدینگی با چه فاصله و ضریبی در میان‌مدت و بلندمدت بر تورم کشور‌ها تاثیر خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در کشور ما هم به‌علت کم انضباطی‌های پولی و مالی که در گذشته وجود داشته است با رشد افسار گسیخته نقدینگی مواجه شدیم، تاکید کرد: این عدد از ۳۹ در سال ۱۴۰۰ به ۳۱ در سال ۱۴۰۱ و ۲۶ در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۲ کاهش پیدا کرده است.

وزیر اقتصاد همچنین درباره همکاری با کشور‌های عضو  بریکس گفت: امیدواریم سال ۲۰۲۴ فرصتی باشد برای اینکه در انعقاد قرارداد‌ها درحوزه تجاری و سرمایه‌گذاری با کشور‌های عضور بریکس بتوانیم سوابق و رکورد‌های گذشته را بشکنیم.

تاکید رئیس‌جمهور برای خاتمه‌دادن به مشکلات دریافت تسهیلات ازدواج

وی در ادامه درباره پرداخت وام ازدواج تاکید کرد: در جلسه مجمع عمومی بانک مرکزی که این هفته برگزار شد رئیس‌جمهور به خاتمه‌دادن به صف مردم برای دریافت وام ازدواج تاکید کرد.

خاندوزی با تاکید بر اینکه در جلسه امروز هم این نکته به‌عنوان دستور و الزام مطرح شده است، گفت: رئیس بانک مرکزی اعلام کرد اقدامات لازم را برای تحقق این موضوع انجام خواهند داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *