رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دروغ‌پراکنی صهیونیست‌ها برای فرار از پاسخگویی به جنایت علیه اسرای فلسطینی

8:20 - 22 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۲۷۲۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دروغ‌پراکنی صهیونیست‌ها برای فرار از پاسخگویی به جنایت علیه اسرای فلسطینی
یکی از جنایت‌هایی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی بر اسرای فلسطینی می‌گذرد، تحمیل گرسنگی نظام‌مند است.

خبرگزاری میزان – جنگ ۲۰۲۳ رژیم صهیونیستی علیه غزه که اکنون تقریبا سه ماه از آن می‌گذرد و چند روزی است که وارد سال ۲۰۲۴ شده، تاکنون به شهادت بیش از ۲۲ هزار فلسطینی ساکن غزه منجر شد.

این جنگ که به گفته کارشناسان، حقوقدانان و ناظران، جنایتی بی‌سابقه را بر مردم فلسطین به‌ویژه ساکنان غزه تحمیل کرده، سبب شد تا ابعاد جدید و ناگفته‌ای از جنایت‌های هفت دهه‌ای رژیم صهیونیستی علیه فلسطین آشکار شود.

استفاده از گرسنگی به‌عنوان سلاح و تشدید محاصره رژیم صهیونیستی علیه غزه سبب شد تا این منطقه که به‌عنوان بزرگ‌ترین زندان روباز جهان نیز شناخته می‌شد، با چالش جدی در زمینه تامین مواد غذایی و آب آشامیدنی مواجه شود.

نگاهی به این روند که از سوی نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی به شدت مورد انتقاد قرار گرفت، بار دیگر توجهات بین‌المللی را به موضوع به حاشیه رانده شده، اما نظام‌مند و هدفمند نسل‌کشی فلسطینی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی جلب کرد.

رژیم صهیونیستی جنایت هدفمند نسل‌کشی خود را در ابعاد و با ابزار‌های مختلف در مکان‌های متعدد پیش می‌برد؛ در عین حال، با انتشار دروغ‌های گسترده در این باره تلاش می‌کند تا صدای واقعیت را در این باره خاموش کند؛ این رژیم در مسیری که در پیش گرفته، از حمایت حامیان، متحدان و شرکای غربی خود نیز برخوردار است.

استفاده از گرسنگی به‌عنوان ابزار جنگی با هدف هموار کردن مسیر نسل‌کشی از سوی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، در حالی اعمال می‌شود، که این رژیم در سال‌های اخیر این سیاست خود را علیه فلسطینی‌ها در عرصه‌های مختلف تشدید کرده است.

رژیم صهیونیستی در تقریبا ۲ دهه اخیر از طریق اعمال محاصره بر غزه، ورود مواد غذایی به این منطقه را تحت کنترل خود درآورد؛ براساس گزارش‌ها، در حالی که رژیم صهیونیستی به‌عنوان نیروی اشغالگر براساس قوانین بین‌المللی وظیفه تامین مواد غذایی مردم غزه را دارد، این روند را از طرق مختلفی محدود کرده است.

رعایت نکردن استاندارد‌های تعیین شده برای تامین کالری مورد نیاز و حذف یا جایگزین کردن مواد غذایی براساس زدوبند با تامین‌کنندگان صهیونیست مواد غذایی از مواردی هستند که تاکنون افشا شده‌اند.

البته رژیم صهیونیستی برنامه هدفمند نسل‌کشی فلسطینی‌ها را با هیچ متر و معیاری محدود نمی‌کند؛ استفاده از ابراز گرسنگی در زندان‌های محل نگهداری اسرای فلسطینی در اراضی اشغالی نیز در جریان است؛ این موضوع تاکنون بار‌ها ازسوی گروه‌ها و نهاد‌های حقوق بشری مورد انتقاد قرار گرفته است.

به‌تازگی یک صفحه منتسب به رژیم صهیونیستی در یکی از شبکه‌های مجازی با انتشار یک اینفوگرافی مدعی شد که غذایی که در زندان‌های این رژیم به اسرای فلسطینی داده می‌شود، بسیار بهتر و با کیفیت‌تر از تغذیه میلیون‌ها نفر از مردمان منطقه است.

این صفحه کاربری مدعی شده که صبحانه، ناهار و شام در زندان‌های رژیم صهیونیستی دارای «منو» با انواع گزینه است و به‌عنوان مثال در هفته چهار وعده گوشتی برای اسرای فلسطینی در نظر گرفته شده است.

اهداف پشت پرده انتشار این ادعا می‌تواند متعدد باشد؛ این ادعا توهینی به مردم منطقه است که به دلیل سیاست‌های جنایت‌کارانه، استعماری و تروریستی رژیم صهیونیستی و شرکای غربی‌اش با چالش‌های بشردوستانه متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

در عین حال، یک هدف چنین ادعا‌ی واهی می‌تواند واکنشی به ماجرای اغراق‌آمیز «غذاک اندک ارائه شده به بازداشت‌شدگان صهیونیست به دست مقاومت فلسطین» باشد.

رسانه‌های صهیونیستی و غربی در پی آزاد شدن بازداشت‌شدگان صهیونیست به موضوع «غذای کم» برای زندانیان صهیونیست به‌عنوان نقض حقوق آن‌ها اشاره کردند؛ این ادعا در حالی مطرح شد که آن‌ها عامدانه به موضوع تبدیل محاصره دو دهه‌ای غزه به محاصره کامل در پی جنگ رژیم صهیونیستی و مرگ‌ومیر کودکان، زنان، بیماران و سالمندان به دلیل نبود مواد غذایی نپرداختند.

البته صهیونیست‌ها از انتشار این ادعا‌ی واهی هدف دیگری را نیز دنبال می‌کنند و آن کاهش انتقاد‌ها به وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم است؛ در حالی که حتی گروه‌های حقوق بشری در اراضی اشغالی نیز به وضعیت گرسنگی دادن به اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اعتراض دارند، مقاومت فلسطین در میانه بحران مواد غذایی و آب آشامیدنی ناشی از جنگ، در جریان تبادل زندانیان که به‌تازگی انجام شد، به بازداشت‌شدگان صهیونیست آب و آبمیوه داده بود.

انتشار این تصاویر سبب شد تا موج گسترده‌ای از انتقاد‌ها متوجه رژیم صهیونیستی شود که اسرای فلسطینی را با دست و پای شکسته و تهدید به بازداشت مجدد آزاد کرد.

گذشته از اهداف طرح این ادعا، اسناد متعددی درباره وضعیت اسرای فلسطینی نشان می‌دهند که آنچه در زندان‌های رژیم صهیونیستی می‌گذرد، با این ادعا‌ها زمین تا آسمان متفاوت است.

با صرف نظر از اشکال مختلف جنایت علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی موضوع گرسنگی دادن این اسرا تاکنون با اسناد و شهادت‌های مختلف به اثبات رسیده است.

به گزارش الجزیره، یک نوجوان فلسطینی ۱۷ ساله که در جریان تبادل زندانیان با رژیم صهیونیستی به‌تازگی از زندان‌های این رژیم آزاد شد، گفت: وضعیت اسرا در زندان‌های رژیم صهیونیستی غم‌انگیز و تاسف‌بار است؛ به اسرای فلسطینی در زندان‌ها گرسنگی می‌دهند.

باشگاه اسرای فلسطینی در ماه اکتبر در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از گرسنگی و تحقیر برای آزار اسرای فلسطینی استفاده می‌کند.

در این گزارش آمده است: سیاست گرسنگی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به‌صورت نظام‌مند اجرا می‌شود؛ به اسرای فلسطینی در روز یک وعده غذایی ارائه می‌شود که هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی ضعیف است.

براساس این گزارش، از گرسنگی برای فرسایش انرژی اسرای فلسطینی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *