رئیس سازمان ثبت اسناد: بانوان باید در هیئت مدیره کانون سردفتران حضور جدی‌تری داشته باشند

11:05 - 13 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۲۷۰۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس سازمان ثبت اسناد: بانوان باید در هیئت مدیره کانون سردفتران حضور جدی‌تری داشته باشند
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران قطعا باید بانوان حضور جدی‌تری داشته باشند.

خبرگزاری میزان - رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گردهمایی بانوان سران دفاتر اسناد رسمی که به مناسبت گرامیداشت مقام زن در سالروز میلاد حضرت فاطمه (س) برگزار شد، در سالن استاد محمد عظیمیانِ کانون سردفتران و دفتر یاران حضور یافت.

بابایی در همایش گرامیداشت مقام زن در جمع اعضای کانون سردفتران و دفتریاران و زنان سردفتر سراسر کشور ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) و گرامیداشت شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: نه تنها باید نقش بانوان در کارزار‌های حقوقی تبیین شود بلکه خود بانوان باید با نقش آفرینی در این کارزار خود را اثبات کنند.

وی با تاکید بر ضرورت گشایش میدان عمل برای نقش‌آفرینی زنان گفت: در هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران قطعا باید بانوان حضور جدی‌تری داشته باشند.

اختصاص ۳۰ درصد سردفتران کشور به بانوان

بابایی با بیان اینکه از مجموع هشت هزار و ۵۷۱ نفر سر دفتر شاغل در کشور، حدود دو هزار و ۹۷ نفر معادل ۳۰ درصد از آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: در ترکیب هیئت مدیره کانون نیز باید این توازن و تناسب رعایت شود.

وی با تشریح طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول و تصویب ماده یک آن در مجمع تشخیص مصلحت نظام بر نقش موثر دفاتر اسناد رسمی در پیشبرد این طرح تاکید کرد و گفت: افرادی که قبل از تصویب این طرح، نقل و انتقال عادی انجام داده‌اند، باید ظرف دوسال ادعایشان را در سامانه‌ای که در ماده ۱۰ اشاره شده و سازمان ثبت ایجاد می‌کند، ثبت کنند.

وی بارگذاری مدارک توسط این افراد و تعیین و تکلیف ادعایشان ظرف دو سال آینده را مورد تاکید قرار داد و گفت: تحقق اهداف و پیشبرد این طرح نیازمند تلاش جدی و جهادی فعالین در دفاتر اسناد رسمی است.

رئیس سازمان ثبت در واکنش به برخی نگرانی‌های موجود درباره تقلیل سفره معیشتی سران دفاتر اسناد رسمی عنوان کرد: با توجه به نقشی که سازمان ثبت برای دفاتر اسناد رسمی در پیشبرد این طرح در نظر گرفته است جای نگرانی نیست و قوه قضائیه به هیچ عنوان حاضر نیست دفاتر اسناد رسمی متضرر شوند.

وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه هوشمندسازی با راه اندازی اتاق مانیتورینگ هم گریزی زد و گفت: با جذب نیرو‌های توانمند دانشگاهی و اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سازمان شاهد تحولات خوبی در زمینه هوشمندسازی و مدیریت منابع هستیم و خوشبختانه نتیجه آن را در بهبود کیفیت سامانه‌ها و کاهش شدید اختلال در دسترسی دفاتر اسناد رسمی شاهد هستیم.

برگزاری جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان زن در کانون دفاتر سردفتران و دفتریاران

گفتنی است، در بخش پایانی این همایش، به همت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و کانون سردفتران و دفتریاران، جشن گلریزان آزادی زنان زندانی جرایم غیر عمد برگزار شد که با جمع آوری مبلغی برای این زندانیان شرایط برگشت آنان به آغوش خانواده فراهم شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *