کارگروه فنی تجزیه و تحلیل تصادفات فوتی آذربایجان غربی تا یک ماه آینده تشکیل می‌شود

10:05 - 13 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۲۶۷۷
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
کارگروه فنی تجزیه و تحلیل تصادفات فوتی آذربایجان غربی تا یک ماه آینده تشکیل می‌شود
جلسه پیشگیری از جرایم پرتکرار آذربایجان غربی با تصویب تشکیل کارگروه فنی تا ظرف یک ماه برای تجزیه و تحلیل تصادفات فوتی برگزار شد.

خبرگزاری میزان - جلسه پیشگیری از جرایم پرتکرار آذربایجان غربی با موضوع پیگیری مصوبات جلسه پیشگیری از تصادفات درون شهری و برون شهری با حضور مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و مدیران دستگاه‌های متولی در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان برگزار شد.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در این جلسه بیان کرد: حق سلامتی به عنوان یکی از حقوق بنیادی مردم در قانون اساسی تاکید شده است و از این رو حاکمیت تکلیف دارد با تمام امکانات موجبات تحقق این حق را ایجاد کند.

وی افزود: لازم است مصوبات جلسات پیشگیری از وقوع تصادفات به عنوان یک راهبرد جدی مدنظر تمامی دستگاه‌های متولی باشد، چرا که میزان مرگ و میر در تصادفات در کشور بالاست و اکثر افرادی که در این تصادفات جان خود را از دست می‌دهند در سنین مولد بوده که برای رشد و توسعه کشور مهم هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی بیان کرد: می‌بایست در این جلسات به یک همفکری رسید و عواملی که در تصادفات نقش تاثیرگذاری دارند تجزیه و تحلیل کرد و برای پیشگیری از وقوع آن‌ها برنامه ریزی دقیقی داشت و تصمیماتی که اتخاذ می‌شود در دستور کار مجموعه‌های پلیس، فرهنگی و دستگاه‌های مرتبط باشد.

بازنگری در فرآیند اعطای پروانه فعالیت مجموعه‌هایی که در صدور گواهینامه نقش دارند و حساسیت به آموزش‌های لازم رانندگی در این مجموعه‌ها یکی دیگر از تاکیدات دادستان مرکز استان در این جلسه بود.

مجیدی در ادامه با اشاره به اینکه نزدیک به ۷۰ درصد تصادفات استان مربوط ارومیه است، به اهمیت پیشگیری از تصادفات پرداخت و گفت: از پلیس راهور و پلیس راه انتظار است با آسیب شناسی دقیق عواملی که در تصادفات درون شهری و برون شهری موثر هستد احصاء کرده و گزارش کنند تا با همفکری دستگاه‌های متولی برای پیشگیری از این عوامل تدبیر و برنامه ریزی کرد تا تمام مجموعه‌های متولی این راهبرد را دنبال کنند.

اصلاح نقاط حادثه‌خیز، بازنگری در دوره‌های آموزشی و مهارت آموزی رانندگی، فرهنگ سازی رانندگی ایمن و احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی و استقرار‌های ویژه پلیس در نقاط حادثه‌خیز خیز از دیگر توصیه‌های مجیدی در این جلسه بود.

مجیدی در پایان تاکید کرد: دستگاه قضایی و دادستانی در مرکز استان و حوزه‌های قضایی به جد پیگیر اجرای مصوبات این جلسات است و این مطالبه را از تمامی مدیران متولی دارد.

در ادامه جلسه دستورات جلسه مطرح و مدیران کل صدا و سیمای استان، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان درخصوص نتایج و اقدامات عملی مصوبات پیشگیری‌های فرهنگی از تصادفات و مدیر کل امور شهری استانداری و شهرداری ارومیه در مورد اقدامات شهرداری‌ها از جمله اقدامات و تجهیزاتی که در رینگ میانی شهر ارومیه انجام و نصب شده است، همچون احداث و نصب ۲۱ دستگاه عابر پیاده، ۱۲۰ چراغ راهنمایی چشمک زن، ۶ هزارو ۵۰۰ دستگاه تابلو و تجهیزات ترافیکی، ۱۶ دستگاه دوربین هوشمند، نصب ۳۵۰۰ متر نرده حفاظتی و فنس کشی و ۳۰۰ کیلومتر خط کشی محوری به ارائه گزارش پرداختند.

همچنین فرماندهان پلیس راه و راهور در مورد آخرین میزان تصادفات برون شهری و درون شهری و عوامل دخیل در این تصادفات و میزان تحقق مصوبات به ارائه گزارش پرداختند و در ادامه اعضای حاضر به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود در مورد دستورات جلسه پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

از جمله مصوبات این جلسه این بود که کارگروهی فنی تشکیل تا ظرف یک ماه تصادفات فوتی را تجزیه و تحلیل کرده و عوامل را مشخص و برای اتخاذ تدابیر پیشگیرانه به شورای پیشگیری از تصادفات ارائه کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *