رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اعطای ۵ روز مرخصی به زندانیان استان اردبیل به مناسبت میلاد حضرت فاطمه‌(س)

9:38 - 12 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۲۴۶۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اعطای ۵ روز مرخصی به زندانیان استان اردبیل به مناسبت میلاد حضرت فاطمه‌(س)
رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل از اعطای ۵ روز مرخصی به تمامی زندانیان واجد شرایط به مناسبت فرارسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر خبر داد.

خبرگزاری میزان_ حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو در کمیته ساماندهی امور زندانیان که با حضور معاونین، روسای محاکم قضایی و اجرای احکام و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل برگزار شد ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش‌های انجام شده در مجموعه زندان اردبیل، اظهار کرد: با اشاره به ارزیابی‌های صورت گرفته توسط مسئولین نظارتی و به همت مقامات قضایی و تلاش کارکنان مجموعه زندان‌ها، این استان در ماه‌های متوالی امسال همچنان صدرنشین شاخص‌های ۱۸ گانه کشوری مربوط به ساماندهی امور زندانیان است که نشان از تلاش شبانه‌روزی کارکنان و مدیریت صحیح مسئولان زندان در پیشبرد درست امورات دارد.

وی افزود: توسعه اشتغال پایدار زندانیان و بسترسازی مناسب برای حمایت از خانواده‌های نیازمند آنان در کنار استفاده از ارفاقات قانونی از شاخص‌هایی است که می‌تواند ما را به آرمان دستگاه قضا مبنی بر بازاجتماعی کردن زندانیان و کاهش جمعیت کیفری نزدیک کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه این نشست با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر گفت: با اتخاذ تمهیدات لازم به تمامی مددجویان واجد شرایط در زندان‌های استان مرخصی ۵ روزه داده می‌شود.

لزوم استفاده حداکثری از مجازات‌های جایگزین حبس و تقویت نظارت‌های الکترونیکی، اهتمام مضاعف به حرفه‌آموزی و اشتغال مددجویان از دیگر تاکیدات رئیس کل دادگستری استان در این جلسه بود.

در این نشست، یاسر امجدی، مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل، گزارش جامعی از آخرین وضعیت مراکز تامینی استان از حیث آمار ورودی، وضعیت دادرسی و مراقبت‌های الکترونیکی، شاخص‌های کاهش جمعیت کیفری، میزان بهره‌مندی زندانیان از تاسیسات و ارفاقات قانونی، آمار بازدید قضات از زندان‌ها و ... ارائه داد.

در پایان این جلسه، از رئیس اداره قضایی زندان‌های استان، به جهت تعامل سازنده با دادگستری و تلاش مضاعف در تحقق وظایف سازمانی، تجلیل شد.  

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *