رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پویش «به حرمت حضرت زهرا (س) می‌بخشم» در کردستان منجر به آزادی یک محکوم به قصاص شد

10:28 - 11 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۲۲۹۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
پویش «به حرمت حضرت زهرا (س) می‌بخشم» در کردستان منجر به آزادی یک محکوم به قصاص شد
معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان از رهایی یک محکوم به قصاص نفس در راستای پویش «به حرمت حضرت زهرا (س) می‌بخشم» خبر داد.

خبرگزاری میزان - بهادر اسدی معاون قضایی رئیس کل و معاون حل اختلاف استان کردستان اعلام کرد: در راستای شیوه نامه پیگیری صلح در پرونده‌های قصاص، کارگروه‌های پویش صلح استان در جهت تلاش برای اخذ رضایت در پرونده‌های قصاص توانسته اند از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ پرونده قصاص را به صلح و سازش و رضایت ختم کنند.

وی افزود: یازدهمین پرونده قصاص در قالب پویش به احترام حضرت زهرا (س) می‌بخشم، منجر به اخذ رضایت شد.

معاون توسعه حل اختلاف استان تشریح کرد: در سال ۱۴۰۱ یک فقره نزاع منجر به قتل در شهرستان سنندج رخ داد و پرونده در شعبه بازپرسی تشکیل شده و پس از تکمیل تحقیقات، پرونده با صدور کیفر خواست به شعبه یک کیفری یک استان ارسال می‌شود.

وی افزود: ستاد صبر استان کردستان بر اساس وظیفه ذاتی خود که همانا اصلاح ذات البین است با ارجاع پرونده به صلح یاران، جلساتی با متهم و اولیای دم بصورت جداگانه برگزار می‌کند و خوشبختانه با تلاش‌های صلح یاران، هیئت‌های صلح و ریش سفیدان و بزرگ منشی اولیای دم در شعبه یک کیفری یک استان باحضور اولیای دم و متهم در اولین جلسه رسیدگی، سومین پرونده قصاص، در پویش به احترام حضرت زهرا (ع) می‌بخشم و یازدهمین پرونده قصاص در سال جاری منجر به اخذ رضایت شد و محکوم رها شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *