تغییرات در کابینه رژیم صهیونیستی؛ یسرائیل کاتز وزیر خارجه شد

12:34 - 10 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۲۱۵۲
تغییرات در کابینه رژیم صهیونیستی؛ یسرائیل کاتز وزیر خارجه شد
یسرائیل کاتز به‌عنوان وزیر خارجه این رژیم منصوب شد.

خبرگزاری میزان - منابع عبری‌زبان اعلام کردند که یسرائیل کاتز، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی به‌عنوان وزیر خارجه این رژیم منصوب شد.

گفته می‌شود که الی کوهن، شخصی که تا امروز وزیر خارجه بود، به‌عنوان وزیر انرژی این رژیم منصوب شده است. در واقع، کوهن و کاتز با یک‌دیگر جایگزین شدند.

این انتصاب‌ها از فردا پس از تصویب مجمع عمومی کنست اجرایی خواهد شد.

این تغییر بخشی از توافقنامه ائتلاف نتانیاهو در سال ۲۰۲۲ بود که پیش از ادای سوگند کابینه در دسامبر گذشته به کنست ارائه شد.

براساس این توافق، کوهن قرار بود به مدت یک سال به‌عنوان وزیر خارجه فعالیت کند و سپس کاتز به مدت ۲ سال جایگزین وی شود. همچنین کوهن قرار است دوباره در سال چهارم کابینه، سمت خود را پس بگیرد.

کوهن با بیان این موضوع که تغییر وزرای کابینه در زمان جنگ غیرهوشمندانه است، برای جلوگیری از این تغییر تلاش کرد.

حزب لیکود به ریاست نتانیاهو در انتخابات آبان ۱۴۰۱ توانست ۳۲ کرسی را به‌دست آورد. بلوک هم ائتلاف او نیز موفق شده بود در مجموع ۶۴ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست را به‌دست آورد.

٢٩ دسامبر ۲۰۲۲ (هشتم دی ۱۴۰۱) مراسم تحلیف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی با حضور بنیامین نتانیاهو و ادای سوگند او در کنست برگزار شد. بە این ترتیب نتانیاهو به‌طور رسمی برای سومین بار نخست‌وزیر این رژیم شد.

از زمان آغاز فعالیت کابینه جدید رژیم صهیونیستی تا پیش از آغاز عملیات طوفان الاقصی و تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه، اراضی اشغالی ده‌ها هفته شاهد اعتراضات به سیاست‌های کابینه نتانیاهو بود. دلیل اصلی این اعتراضات، طرح تغییر سیستم قضایی رژیم صهیونیستی بود که براساس آن اختیارات قاضی‌های دادگاه عالی این رژیم کاهش می‌یافت. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *