رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

طوفان سایبری علیه رژیم صهیونیستی؛ فعالیت بخش‎های حیاتی مختل شد

12:58 - 09 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۱۹۵۵
طوفان سایبری علیه رژیم صهیونیستی؛ فعالیت بخش‎های حیاتی مختل شد
گروه‌های هکری حملات گسترده‌ای را علیه سازمان‌ها و نهاد‌های رژیم صهیونیستی از زمان آغاز تهاجم این رژیم به نوار غزه انجام داده‌اند.

خبرگزاری میزان - رژیم صهیونیستی و نهاد‌های آن از زمان آغاز تهاجم علیه نوار غزه بیش از پیش مورد حملات سایبری قرار گرفته است. گروه‌های هکری هدف از این حملات را حمایت از مردم غره در برابر رژیم صهیونیستی عنوان می‌کنند.

پیش از آغاز جنگ نیز این رژیم و بخش‌های مختلف آن همواره جزو اهداف گروه‌های سایبری بوده‌اند.

به‎تازگی گروهی از هکر‌های حامی فلسطین که خود را «سایبر طوفان» می‌نامند، وب‌سایت‌های ۴۹ شرکت مطرح در اراضی اشغالی را هک کردند.

«سایبر طوفان» مجموعه‌ای از حملات هوشمند را انجام داد و اطلاعات تعدادی از شرکت‌های صهیونیستی را فاش کرد.

هکر‌ها موفق به نفوذ به پایگاه داده این شرکت‌ها شدند که به آن‌ها اجازه داد به اطلاعات خصوصی از شرکت‌ها و مشتریان آن‌ها دسترسی داشته باشند.

براساس برآوردها، اطلاعاتی از میلیون‌ها صهیونیست منتشر شده و داده‌های موجود در دنیای سایبری به‌عنوان «طلای خالص» توصیف شده است.

گزارش جدید اداره داخلی سایبری رژیم صهیونیستی

اداره داخلی سایبری رژیم صهیونیستی گزارش جدیدی را منتشر کرد که در آن ماهیت فعالیت‌های سایبری علیه این رژیم از آغاز جنگ غزه را خلاصه و تاکید کرد که حملات سایبری در این دوره به‌طور پیوسته تشدید شده است.

این حملات در آغاز جنگ، حملات ساده و غیر پیچیده عنوان شد، که عمدتا شامل تخریب وب‌سایت و بیشتر برای اهداف قابل مشاهده بود. با گذشت زمان، تمرکز این حملات بیشتر شده و هدف آن‌ها ایجاد اختلال ملموس در سازمان‌های رژیم صهیونیستی است. این حملات با هدف قرار دادن شرکت‌هایی که بخشی از زنجیره تامین برای بسیاری از سازمان‌های صهیونیست محسوب می‌شوند، تاثیر گسترده‌ای ایجاد می‌کنند. 

این گزارش نتیجه‌گیری می‌کند که فعالیت مهاجمان سایبری به تدریج در طول جنگ افزایش یافته و در حال حاضر بر حملاتی برای ایجاد اختلال و آسیب تمرکز دارد. در گذشته تمرکز بیشتر بر حملات اطلاعاتی و به‌دست آوردن داده‌ها بود. 

این گزارش به بررسی تکنیک‌ها و تاکتیک‌های به کار رفته در طول جنگ می‌پردازد و تاکید می‌کند که می‌توان شباهت‌هایی را با تکنیک‌های مورد استفاده در رویداد‌های دیگر در سراسر جهان، مانند جنگ اوکراین و روسیه مشاهده کرد. 

طیف گسترده‌ای از شیوه‌های حملات سایبری

این گزارش تمرکز اصلی حملات و تلاش برای حملات را در طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها شرح می‌دهد. این حملات شامل کمپین‌های گسترده انتشار اطلاعات نادرست، حملات اختلال در سرویس‌ها، تلاش‌های نفوذ برای به‌دست آوردن اطلاعات فاش شده یا حذف آنها، فعالیت‌هایی که سیستم‌های لینوکس را هدف قرار می‌دهند، تلاش برای هک دوربین‌های امنیتی، حملات فیشینگ، تلاش برای ایجاد اختلال در عملکرد برنامه‌های کاربردی تلفنی خاص و حملات به سازمان‌هایی که به‌عنوان بخش مهمی از زنجیره تامین اقتصاد رژیم صهیونیستی عمل می‌کنند، است.

براساس این گزارش، در این مدت حدود ۱۵ گروه اصلی حمله سایبری شناسایی شدند که برخی از آن‌ها ریشه مشترکی دارند؛ این گروه‌ها مربوط به محور مقاومت هستند. 

بخش‌ها و نهادهای هدف حملات سایبری

هدف اصلی حملات بخش فناوری اطلاعات رژیم صهیونیستی، بخش بهداشت‌ودرمان، دانشگاه‌ها، حمل‌ونقل، حمل‌ونقل دریایی، بخش گمرک و بخش تامین انرژی و سوخت هستند. 

وجه مشترک هدف قرار دادن این سازمان‌ها، پتانسیل تاثیر گسترده بر سایر سازمان‌های درون بخش یا سازمان‌هایی است که به خدمات سازمان هدف، متکی هستند. 

علاوه بر این، این گزارش به افزایش فراوانی حوادث باج‌افزاری علیه رژیم صهیونیستی اشاره می‌کند.

به گفته کارشناسان حوزه سایبری، باج‌افزار یک تهدید قابل توجه در عرصه سایبری بوده و آشفتگی گسترده‌ای به دنبال حمله باج‌افزاری وجود دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *