رئیس کل دادگستری کرمانشاه: هیچ توجیهی برای ارائه عملکرد منفی قضات وجود ندارد

13:39 - 09 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۱۹۶۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری کرمانشاه: هیچ توجیهی برای ارائه عملکرد منفی قضات وجود ندارد
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: قضات با تمام توان و انرژی اگر ضعف عملکردی وجود دارد تا پایان سال جاری جبران کنند و هیچ توجیهی برای ارائه عملکرد منفی وجود ندارد.

خبرگزاری میزان - نشست ستاد راهبری سند تحول قضایی با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه و معاونین و نیز روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی تابعه به صورت ویدیو کنفرانس برگزار و بر بهبود عملکرد قضایی استان تأکید و خواهان رفع ضعف‌های موجود شد.

رئیس کل دادگستری در ابتدا با گرامیداشت سالروز ۹ دی؛ از آن به عنوان ولایتمداری مردم و پشتیبانی از نظام یاد کرد و سپس با اشاره به عملکرد دادگستری استان در حوزه سند تحول قضایی یادآور شد برنامه اصلی دادگستری بر مبنای این سند که به نوعی نقشه راه است، صورت گرفته است و نیز عملکرد بر اساس آن انجام می‌شود؛ بنابراین لازم است همگان در چارچوب آن عمل و حرکت کنند.

کرمی شأنیت قضاوت را در درجه اول فصل خصومت عنوان کرد و گفت: اصلی‌ترین کار قاضی رسیدگی به پرونده هاست و اولویت اصلی همین موضوع اساسی به صورت کمی و کیفی است. 

وی افزود: انتظار می‌رود قضات با تمام توان و انرژی اگر ضعف عملکردی وجود دارد تا پایان سال جاری جبران کنند و هیچ توجیهی برای ارائه عملکرد منفی وجود ندارد و توقع می‌رود با وجود همه مشکلات، رسیدگی به کار مردم که همان رسیدگی به پرونده هاست در بهترین شکل ممکن انجام شود.

در ادامه این نشست عملکرد ۹ ماهه دادگستری استان در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها به تفکیک و بر اساس شاخص‌های سند تحول قضایی بررسی و بر بهبود وضعیت در برخی عملکرد‌ها تاکید شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *