منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی در تیررس محور مقاومت

10:08 - 09 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۱۹۰۸
منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی در تیررس محور مقاومت
محور مقاومت از ابتدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه تلفات و خساراتی را به منافع رژیم صهیونیستی و آمریکا تحمیل کرده است.

خبرگزاری میزان - جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه همچنان واکنش‌های قوی نیرو‌های مقاومت را در سراسر منطقه غرب آسیا به‌همراه دارد.

مبارزان محور مقاومت در منطقه هم منافع اراضی اشغالی و هم قوی‌ترین حامی آن، یعنی آمریکا را هدف قرار داده‌اند.

ارتش ملی یمن

پایگاه پیپولز دیسپچ در مقاله‌ای درباره اقدامات محور مقاومت علیه منافع رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه نوشت که در ششم دسامبر (۱۵ آذر)، ارتش ملی یمن شهر ایلات در اراضی اشغالی را با موشک هدف قرار داده و گفت که تا پایان جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه به عملیات خود ادامه خواهد داد.

گزارش‌های رسانه‌ها تایید کردند که آژیر‌های خطر در سراسر ایلات به‌دنبال حملات ارتش یمن به‌صدا درآمد.

ارتش یمن از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی در غزه، ده‌ها هدف مواضع رژیم صهیونیستی یا اهداف مرتبط با این رژیم را هدف قرار داده است. یمن طی این مدت کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را توقیف و برخی را هدف حملات خود قرار داده است.

حزب‌الله لبنان

نیروی مقاومت حزب‌الله لبنان نیز تاکنون بسیاری از مواضع رژیم صهیونیستی را به‌ویژه در شمال اراضی اشغالی، هدف قرار داده است. 

هزاران شهرک‌نشین به دلیل عملیات‌های حزب‌الله در مخالفت با جنگ رژیم صهیونیستی در غزه مجبور به تخلیه شهر‌ها و روستا‌ها در شمال اراضی اشغالی از هفتم اکتبر شده‌اند. 

به همین دلیل، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چندی قبل اعلام کرده بود که امکان بازگشت فوری شهرک‌نشینان به مناطق شمالی وجود ندارد.

مقاومت عراق

در همین حال، گروه‌های مقاومت عراق پایگاه‌های محل استقرار نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه را بار‌ها هدف حملات خود قرار داده‌اند. 

نیرو‌های مقاومت در عراق و سوریه گفته‌اند که حملات به پایگاه‌های آمریکا پاسخی به حمایت این کشور از نسل‌کشی فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی است.

تاکنون حدود ۱۲۰ بار پایگاه‌های محل استقرار نظامیان آمریکایی در منطقه هدف حملات گروه‌های مقاومت قرار گرفته‌اند. 

تحول بزرگ در منطقه

رشد نیرو‌هایی که آشکارا علیه اسرائیل و آمریکا می‌جنگند، یک تحول بزرگ در خاورمیانه است که بیشتر تحلیلگران غربی آن را به‌طور کامل درک نمی‌کنند.

به نوشته این پایگاه، انگیزه اصلی این «محور مقاومت» خشم نسبت به رفتار‌ها با فلسطینیان است. 

رمی خوری، کارشناس مسائل سیاسی و خاورمیانه درباره دلیل اقدامات مقاومت علیه منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: آمریکا و اسرائیل به‌نوعی به حمله استعماری شهرک‌نشینان به حقوق فلسطینیان پیوسته‌اند. انگلیسی‌ها و صهیونیست‌ها این کار را در دهه ۱۹۱۰ آغاز کردند و سپس اسرائیل ایجاد شد. 

خوری، معتقد است: پس از سال ۱۹۶۷، آمریکا به حامی اصلی اسرائیل تبدیل شد؛ بنابراین این درگیری یک قرن است که اسرائیل، صهیونیسم و حامیان غربی آن را در برابر حقوق فلسطینیان قرار داده است. به همین دلیل است که حال گروه‌های منطقه اقداماتی را علیه آمریکا و اسرائیل انجام می‌دهند.

به گفته وی، محور مقاومت وضعیت را به‌جایی رسانده که در یک لحظه آمریکا و رژیم صهیونیستی با حزب‌الله لبنان، حماس در غزه، برخی دیگر از گروه‌های فلسطینی در کرانه باختری، ارتش یمن، گروه‌های مقاومت در عراق و دولت سوریه در حال تبادل آتش نظامی بودند. 

بنابراین، آمریکا و رژیم صهیونیستی فعالانه با شش جبهه مختلف محور مقاومت درگیر بوده‌اند و این درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/


برچسب ها: غزه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *