رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دور جدید حملات مقاومت به نظامیان آمریکایی در منطقه

9:58 - 06 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۱۵۲۲
دور جدید حملات مقاومت به نظامیان آمریکایی در منطقه
گروه‌های مقاومت در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و حمایت واشنگتن از آن، پایگاه‌های نظامی آمریکا را در سوریه و عراق هدف قرار دادند.

خبرگزاری میزان - پایگاه‌های محل استقرار نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه طی ماه‌های گذشته، به‌ویژه از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی همواره هدف حملات گروه‌های مقاومتی قرار گرفته‌اند.

این حملات علیه مواضع آمریکایی‌ها به‌صورت موشکی و پهپادی انجام می‌شوند.

در جدیدترین این حملات، یک پایگاه نظامی آمریکا در استان الانبار عراق نیز مورد حمله موشکی قرار گرفت.

گفته می‌شود صدای سه انفجار قوی در تاسیسات نظامی آمریکا شنیده شد. از نتایج و آسیب‌های این حمله در حال حاضر گزارشی منتشر نشده است. 

براساس گزارش‌ها، مقاومت اسلامی عراق همچنین پایگاه محل استقرار نظامیان آمریکایی در منطقه الشدادی سوریه را با شلیک موشک هدف قرار داد. گفته می‌شود که این موشک به هدف اصابت کرده است.

مقاومت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: مبارزان مقاومت اسلامی در ادامه رویکرد مقاومت در برابر نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در عراق و منطقه و در پاسخ به کشتار‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه با یک موشک به پایگاه اشغالگران الشدادی در سوریه حمله کردند. این موشک به هدف تعیین شده اصابت کرد.

پیش از این نیز گروه‌های مقاومت پایگاه نظامیان آمریکایی در فرودگاه اربیل، در اقلیم کردستان عراق را ه قرار دادند. بر اثر این حمله سه نظامی آمریکایی زخمی شدند.

در ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر)، سه پایگاه نظامی آمریکا در سوریه مورد حمله موشکی قرار گرفتند که مقاومت عراق مسئولیت حملات را بر عهده گرفت.

منطقه التنف و منطقه المالکیه در مرز با عراق و استان الحسکه و منطقه الشدادی در هفته‌های اخیر شاهد حملات به پایگاه‌های نظامی آمریکا بوده‌اند.

پایگاه‌های آمریکایی در خاک عراق و سوریه از زمان آغاز جنگ اسرائیل در نوار غزه در ۷ اکتبر تاکنون بیش از ۱۱۰ مورد حمله قرار گرفته است. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *