رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی
گفت‌وگو|

سفیر ایران در ارمنستان: هدف‌گذاری تهران برای تجارت ۳ میلیارد دلاری با ایروان/ سازوکار ۳+۳ شرایط را برای صلح پایدار فراهم می‎کند

7:45 - 09 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۱۸۸۱
سفیر ایران در ارمنستان: هدف‌گذاری تهران برای تجارت ۳ میلیارد دلاری با ایروان/ سازوکار ۳+۳ شرایط را برای صلح پایدار فراهم می‎کند
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با اشاره به اینکه هدف‌گذاری تهران حجم تجارت ۳ میلیارد دلاری با ایروان است، گفت: برگزاری نشست ۳+۳ در ایران و سازوکار آن شرایط را برای صلح پایدار در منطقه قفقاز فراهم می‎کند.

مهدی سبحانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان با اشاره به سفیر اخیر وزیر امور خارجه به ایروان، گفت: سفر وزیر امور خارجه به ایروان، سفری به‌موقع بود که توافق‌های خوبی را به دنبال داشت.

سفیر ایران با اشاره به اینکه روابط تهران و ایروان روابطی کاملا روبه‌رشد است و با سفر وزیر امور خارجه این روند سرعت بیشتری می‌گیرد، اظهار کرد: مرز ایران و ارمنستان یکی از امن‌ترین و بی‌دردسرترین مرزهای جمهوری اسلامی ایران با همسایگان است.

سبحانی با بیان اینکه روابط اقتصادی و تجاری ما با ارمنستان طی سال‌های گذشته رشد چند برابری داشته و اکنون حجم تجارت ما ۷۱۱ میلیون دلار است، عنوان کرد: شرکت‌های ایرانی به‎تازگی بزرگ‌ترین قرارداد را با ارمنستان منعقد کردند.

وی با اعلام اینکه ارزش این قرارداد ۲۱۲ میلیون دلار بود، تاکید کرد: ما مصمم هستیم که با این ریل‌گذاری که مقام‌های سیاسی و سران ۲ کشور کردند، بتوانیم روابط را توسعه بدهیم.

سفیر ایران با اشاره به اینکه هدف‌گذاری ما یک حجم تجارت ۳ میلیارد دلاری است، ادامه داد: برای رسیدن به این هدف باید زیرساخت‌ها فراهم شود و ما این کار را انجام می‌دهیم.

سبحانی همچنین درباره نقش ایران در پیشبرد سازوکار ۳+۳، اظهار کرد: اینکه وزیران امور خارجه کشورهای ۳+۳ در ایران گردهم آمدند، خود نشان‌دهنده مانور دیپلماتیک ایران و تمایل کشورهای منطقه برای حل‌وفصل مسائل منطقه از طریق کشورهای منطقه است.

سفیر ایران در ایروان، گفت: صلحی در منطقه پایدار خواهد بود که ضمانت کشورهای منطقه را داشته باشد و سازوکار ۳+۳ بستر و شرایط را برای چنین تضمینی فراهم می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *