۴ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز خوزستانی با اجرای طرح قاضی در مدرسه مسائل حقوقی را فراگرفتند

13:16 - 08 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۱۸۴۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۴ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز خوزستانی با اجرای طرح قاضی در مدرسه مسائل حقوقی را فراگرفتند
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: از ابتدای اجرای طرح قاضی مدرسه در سال تحصیلی جاری، بیش از ۴هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در ۱۹ مدرسه، آموزش‌های حقوقی لازم را فراگرفتند. 

خبرگزاری میزان- علیرضا باوی، اجرای طرح قاضی مدرسه را گامی در جهت آگاه‌سازی دانش آموزان در خصوص انواع جرایم و آسیب‌های اجتماعی پیش‌روی آنان و پیشگیری از آن برشمرد. 

 وی یادآور شد: بیش از ۴هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در ۱۹ مدرسه، از ابتدای اجرای طرح قاضی مدرسه در سال تحصیلی جاری، آموزش‌های حقوقی لازم را فراگرفتند. 

باوی گفت: موضوعاتی که از طرف قضات و کارشناسان حقوقی در این جلسات مطرح می‌شود شامل آشنایی اولیه با مسائل حقوقی، آشنایی با مجازات برخی از جرایم مانند حمل و مصرف مشروبات الکلی، حمل، نگهداری و مصرف مواد مخدر، کلاهبرداری در فضای مجازی، بررسی جرم مزاحمت برای افراد، بررسی جرایم توهین و تهدید و ضرب و جرح عمدی و معرفی نمونه‌های واقعی از پرونده‌های موجود در کانون اصلاح و تربیت است. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان از همکاری آموزش و پرورش در اجرای طرح قاضی در مدرسه، قدردانی کرد و افزود: این طرح باید در سایر شهرستان‌ها و بر اساس اولویت‌های فرهنگی و اجتماعی آنان نیز اجرایی شود.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: خوزستان دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *