رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دستور ویژه قضایی برای ساماندهی توزیع سوخت در انبار نفت شماره ۲ بندر شهید رجایی صادر شد

14:00 - 05 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۱۳۶۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دستور ویژه قضایی برای ساماندهی توزیع سوخت در انبار نفت شماره ۲ بندر شهید رجایی صادر شد
رئیس کل دادگستری هرمزگان در بازدید از انبار نفت شماره ۲ بندر شهید رجایی بندرعباس به منظور ساماندهی توزیع سوخت و رفع ازدحام تانکر‌های نفتکش دستورات لازم را صادر کرد.

خبرگزاری میزان-مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در بازدید از انبار نفت شماره ۲ بندر شهید رجایی بندرعباس به منظور ساماندهی توزیع سوخت و رفع ازدحام نفتکش‌ها دستورات لازم را صادر کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در اجرای دستورات ریاست قوه قضاییه درخصوص ضرورت همکاری با دولت در خدمت رسانی و همچنین در راستای دستورالعمل صیانت از حقوق عامه با هدف جلوگیری از تضییع حقوق اشخاص و بیت المال و به منظور مقابله با قاچاق سوخت، اقدامات متعددی در استان هرمزگان انجام شده و این موضوع به صورت ویژه و مستمر در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی افزود: به همین منظور از مورخ ۲۲ مهرماه ۱۴۰۲ طرح جامع کنترل و نظارت بر جایگاه‌های عرضه سوخت در سطح شهر بندرعباس با هدف اجرای دقیق قوانین در فرآیند سوختگیری، رعایت نوبت و برخورد قاطع با متخلفین، با حضور دستگاه‌های مختلف اجرایی و نظارتی در حال اجرا می‌باشد که در نتیجه آن تاکنون علاوه بر خلوت شدن جایگاه‌ها و پمپ بنزین‌ها به علت شناسایی و برخورد قاطع با افراد سودجو و فعال در حوزه قاچاق سوخت، پرونده‌های متعددی نیز تشکیل شده است.

قهرمانی تصریح کرد: در ادامه روند اجرای این طرح با هدف بهبود فرآیندها، خلق ایده‌ها و برطرف نمودن موانع موجود به صورت سرزده از انبار نفت شماره ۲ بندر شهید رجایی بندرعباس بازدید کردیم که متأسفانه بی نظمی‌هایی مشاهده شد ودر این مورد دستورات لازم صادر شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس مقرر شد به منظور برون رفت از این مشکل با همکاری دستگاه‌های اجرایی به ویژه وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، تدابیر لازم جهت احداث پارکینگ جدید برای مدیریت ترافیک نفتکش‌ها در مجاورت انبار نفت شماره ۲ بندر شهید رجایی و پالایشگاه بندرعباس اتخاذ شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین تصمیم گیری برای ارتقای ایمنی انبار نفت شماره ۲ بندر شهید رجایی، فراهم سازی امکانات رفاهی مناسب برای رانندگان نفتکش و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز برای فعال سازی و تعمیر سکو‌ها و بازو‌های بارگیری را از دیگر تدابیر اتخاذ شده در این بازدید عنوان کرد.

وی یادآور شد: در بازدید از محل چند جایگاه عرضه سوخت شهر بندرعباس از جمله جایگاه‌های آریا، رویال و ... نیز دستورات لازم به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان جهت رفع مشکلات مرتبط با حقوق عامه صادر شد.

قهرمانی گفت: با توجه به این موضوع همچنین از وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی خواسته شد تا اقدامات لازم را به منظور رفع این مشکل انجام دهند.

وی افرود: بر این اساس باید برنامه دقیق تاریخ و تعداد مراجعه نفتکش‌ها به صورت روزانه از استان‌های مقصد به انبار نفت بندرعباس تنظیم شود و از مراجعه خارج از برنامه خودرو‌های حمل سوخت ممانعت شود و توزیع بار به صورت عادلانه ساماندهی شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *