محمد امامی از اتهام اصلی تبرئه نشده و اکنون در زندان در حال گذران محکومیت است/ در حکم عنوان اتهامی اصلی او که به موجب آن به ۲۰ سال حبس محکوم شده هیچ تغییری رخ نداده است/ محکوم در طول دوران محکومیت فقط یک بار مرخصی رفته است

13:16 - 03 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۹۱۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
محمد امامی از اتهام اصلی تبرئه نشده و اکنون در زندان در حال گذران محکومیت است/ در حکم عنوان اتهامی اصلی او که به موجب آن به ۲۰ سال حبس محکوم شده هیچ تغییری رخ نداده است/ محکوم در طول دوران محکومیت فقط یک بار مرخصی رفته است
در روز‌های اخیر در برخی رسانه‌ها عنوان شده است که محمد امامی تبرئه شده و همین مورد حواشی رسانه‌ای را به همراه داشته است، موضوع تبرئه شدن محمد امامی در حالی مطرح شده که محکوم در حال حاضر در زندان است و در حکم عنوان اتهامی اصلی او که به موجب آن به ۲۰ سال حبس محکوم شده هیچ تغییری رخ نداده است.  

خبرگزاری میزان_ در طی روز‌های اخیر خبری در رسانه‌ها منتشر شده است که محمد امامی از اتهامات خود تبرئه شده است و انتشار این خبر تا جایی پیش رفته است که تصویر دادنامه وی از سوی برخی رسانه‌ها نیز منتشر شد.

نگاهی به سوابق و پرونده‌های محمد امامی نشان می‌دهد که پرونده وی دارای عناوین اتهامی متعددی است و این فرد در چند عنوان اتهامی محاکمه شده بوده است.

پرونده اصلی محمد امامی در شعبه ۳ دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال نامشروع مورد رسیدگی قرار گرفت که به موجب رسیدگی دادگاه و رای صادره او به ۲۰ سال حبس، رد مال و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

امامی در برخی از عناوین اتهامی دیگر از جمله توهین، اهانت و جعل نیز از دادگاه حکم گرفته است و محمد امامی برای عناوین اتهامی توهین، اهانت و جعل درخواست اعاده دادرسی داده بود که برای نمونه برای اتهام جعل حکم برائت گرفته است و پس از اعلام برائت وی از عنوان اتهامی جعل همان حکم برائت در برخی رسانه‌ها منتشر شده است.

این در حالی است که اتهام اصلی محمد امامی و محکومیت وی بدون تغییر باقی مانده است و وی در زندان است.

گفتنی است پرونده این محکوم در عنوان اتهامی تحصیل مال نامشروع در جریان بوده و حکم وی که ۲۰ سال حبس، رد مال و پرداخت جزای نقدی است هم‌اکنون در حال اجرا است.

همچنین در مورد برخی ادعا‌ها که عنوان کرده بود امامی در مرخصی طولانی مدت و یا آزاد بوده و دوران محکومیت خود را در زندان سپری نکرده است صحت نداشته و وی در طول دوران مدت محکومیت خود فقط یک دوره مرخصی رفته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *