هزار و ۲۰۰ خانواده نیازمند زندانی در شیراز از کمک هزینه معیشتی برخوردار شدند

9:51 - 03 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۸۳۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
هزار و ۲۰۰ خانواده نیازمند زندانی در شیراز از کمک هزینه معیشتی برخوردار شدند
مدیر کل زندان‌های فارس گفت: طرح حمایت مهر در زمستان به مناسبت یلدا به همت انجمن حمایت زندانیان و حمایت دادستانی مرکز فارس با پرداخت یک نوبت مستمری فوق‌العاده همراه مستمری پایان آذر اجرا شد.

خبرگزاری میزان- اسحاق ابراهیمی گفت: به‌مناسبت یلدا، طرح حمایت مهر در زمستان به همت انجمن حمایت زندانیان و حمایت دادستانی مرکز فارس اجرا شد و هزار و ۲۰۰ خانواده از یک نوبت مستمری فوق‌العاده همراه مستمری پایان آذر برخوردار شدند و برای اجرای آن، بیش از ۶ میلیارد ریال اعتبار از محل انجمن و کمک‌های خیرین حامی انجمن حمایت زندانیان تامین شد.

 وی تصریح کرد: خدمات درمانی (دارو و درمان) با محوریت گروه‌های جهادی به خانواده‌های زندانیان در مرکز استان ارائه شده و تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر در سه نوبت خدمات معاینه پزشکان متخصص در هشت تخصص و تامین دارو را دریافت کردند.

مدیر کل زندان‌های فارس تاکید کرد: به تمامی انجمن‌های استان برای ارائه خدمات فوق‌العاده تحت عنوان طرح یلدایی حمایت مهر در زمستان برای تامین و توزیع بسته‌های معشیتی و پرداخت‌های نقدی توصیه شده که تا پنجم دی ماه در حال اجراست؛ در این حوزه، تامین و توزیع پوشاک زمستانی برای خانواده‌ها هم در اولویت است و مطالبه شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون ۱۶ انجمن در مرکز استان و شهرستان‌ها فعال است که بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ خانواده محروم شناسایی شده را تحت پوشش دارند و این خانواده‌ها بیش از ۲۵ خدمت را بصورت مستمر یا موردی و موضوعی دریافت می‌کنند که این خدمات مالی، خود اشتغالی، آموزشی، تحصیلی، مشاورزه، درمانی، سلامت را شامل می‌شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: محور اقدامات حمایتی ما در حوزوه معاش خانواده‌ها و پرداخت کمک‌ها، بر واریز وجوه به حساب سرپرست خانواده است، هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان مرکز فارس، بر این باور و رویکرد تاکید دارند که غیر از موضوعات ضروری، حضور خانواده زندانی را با همین عنوان در مراکز جمعی کاهش دهند و این روند بیشتر به حفظ کرامت انسانی و حقوق شهروندی آنان می‌انجامد.

وی افزود: حمایت از خانواده‌های زندانیان از اولویت‌های مهم و راهبردی تعیین شده رئیس سازمان زندان‌ها است و ما خدمت به این خانواده‌ها را که از محروم ترین اقشار نیازمند اجتماع هستند را وظیفه خود دانسته، آنان را عائله نظام می دانیم.

مدیر کل زندان‌های فارس با اشاره به پیگیری‌های مؤثر در دریافت و توزیع بسته‌های معیشتی از سوی سپاه فجر فارس گفت: از دادستان مرکز استان؛ دادستان‌های شهرستان‌ها، مدیران عامل انجمن‌های مرکز استان و شهرستان‌ها بواسطه اقدامات و خدمات جاری و محوله تشکر می‌کنم و از خیرین نیز می‌خواهیم در این عرصه سراسر خیر که گمنام و مستور هم هستند ورود داشته باشند.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: فارس زندانیان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *