رقابت نزدیک بایدن و ترامپ در نظرسنجی‌ها؛ چالش‌های پیش‌روی هر ۲ نامزد

12:12 - 02 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۶۶۲
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
رقابت نزدیک بایدن و ترامپ در نظرسنجی‌ها؛ چالش‌های پیش‌روی هر ۲ نامزد
آمار‌ها نشان می‌دهد که بایدن و ترامپ در کسب آرا براساس نظرسنجی‌ها یکسان بوده، اما هر کدام با چالش‌هایی مواجه هستند.

خبرگزاری میزان - جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق با احتمال بالا در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ این کشور با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

طی ماه‌های گذشته نظرسنجی‌های بسیاری انجام شده که برخی از آن‌ها برتری ترامپ و برخی دیگر هم برتری بایدن را نتیجه‌گیری کرده بودند. 

حال براساس نتایج به‌دست آمده از نظرسنجی انجام شده یاهو نیوز/یوگاو، بایدن و ترامپ در میان از میران مقبولیت یکسانی در نزد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی برخوردار هستند. براساس این نظرسنجی، هر ۲ نامزد ۴۴ درصد آرا را به‌دست آورده‌اند.

این نظرسنجی از ۱۴ تا ۱۸ دسامبر (۲۳ تا ۲۷ آذر) انجام شد.

رقابت نزدیک بایدن و ترامپ در نظرسنجی‌ها؛ چالش‌های پیش‌روی هر ۲ نامزد

نتایج حاکی از آن است که در واقع مشکلات اساسی ترامپ، از جمله محاکمه‌های جنایی و برنامه‌های نامطلوب او، ممکن است خطر انتخاباتی بزرگ‌تری را در انتخابات سال آینده برای او ایجاد کند. 

در حالی که سایر نظرسنجی‌های انجام شده در آمریکا نوسانات بزرگ‌تری را نشان می‌دهند، اما براساس نتایج نظرسنجی یاهو نیوز/یوگاو، اگر بایدن و ترامپ در سال ۲۰۲۴ دوباره با هم روبرو شوند، رقابت بسیار تنگاتنگ خواهد بود. 

تاثیر محاکمه‌های جنایی ترامپ 

به گفته کارشناسان، آنچه ممکن است رقابت را تغییر دهد، محکومیت جنایی ترامپ است. 

تعداد زیادی از آمریکایی‌ها همچنان می‌گویند که اتهاماتی که ترامپ براساس آن متهم شده، نشان‌دهنده «جرایم جدی» است. از هر پنج آمریکایی فقط یک نفر می‌گوید که این‌ها جرایم جدی نیستند.

این افراد در پاسخ به این سوال که «اگر ترامپ در ماه‌های آینده محکوم شود، به چه کسی رای می‌دهند» گفتند که بایدن را ترجیح خواهند داد. بر این اساس، اختلاف دو نامزد هفت امتیاز شده و بایدن ۴۶ درصد و ترامپ ۳۹ درصد آرا را به دست خواهند آورد. این نشان می‌دهد که حمایت از ترامپ پنج درصد کاهش خواهد یافت.

هیچ‌یک از این نتایج نباید به‌عنوان پیش‌بینی اتفاقاتی که ممکن است در صورت محکومیت واقعی رخ دهد، تلقی شود؛ آن‌ها نشان می‌دهند که چنین محکومیتی حداقل این پتانسیل را دارد که تلاش‌های ترامپ برای پیروزی در انتخابات را پیچیده کند. 

آیا ترامپ پس از حکم دادگاه کلرادو همچنان می‌تواند نامزد انتخابات آمریکا شود؟

دادگاهی حکم داده است که دونالد ترامپ نمی‌تواند در انتخابات ریاست‌جمهوری به دلیل اقداماتش پیش از شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱، در کلرادو نامزد شود. 

این دادگاه حکم داد ترامپ واجد شرایط نامزدی در رقابت‌های مقدماتی این ایالت نیست.

این حکم تنها در کلرادو اجرایی است و در نتیجه ترامپ همچنان می‌تواند در رقابت‌های انتخاباتی حزب در سایر ایالت‌ها شرکت کند.

همچنین کارشناسان می‌گویند که جو بایدن در کلرادو در برابر دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۰ با اختلاف زیادی پیروز شد و بعید است که ترامپ برای پیروزی در انتخابات نیاز به پیروزی در این ایالت داشته باشد.

اما این حکم می‌تواند پیامد‌های گسترده‌تری برای انتخابات سراسری داشته باشد.

ده‌ها ایالت دیگر آمریکا با شکایت‌های مشابهی تلاش می‌کنند تا مانع نامزدی ترامپ شوند و این تصمیم می‌تواند احتمال موفقیت برخی از آن‌ها را بیشتر کند.

پیروزی تازه برای ترامپ

دیوان عالی آمریکا رسیدگی به پرونده‌ رئیس‌جمهور سابق این کشور، مبنی بر اینکه آیا او از تحت پیگرد قرار گرفتن برای سخنرانی قبل از حمله هوادارانش به کنگره در سال ۲۰۲۱ مصونیت دارد یا خیر، را رد کرد.

این تصمیم، یک پیروزی برای ترامپ محسوب می‌شود و آغاز دادگاه او را به صورت احتمالی تا برگزاری انتخابات سال آینده به تعویق می‌اندازد.

«جک اسمیت» بازرس ویژه رسیدگی به این پرونده در ماه آگوست ترامپ را به توطئه برای ایجاد مانع بر سر راه یک روند رسمی متهم کرده و گفته بود سخنرانی ترامپ، که در آن از هوادارانش خواسته بود علیه پیروزی بایدن «تا پای جان بجنگند»، باعث تحریک آشوب شده بود.

تاثیر تحقیقات استیضاح بایدن بر نتایج انتخابات

براساس یک نظرسنجی، ۴۹ درصد از آمریکایی‌ها تحقیقات استیضاح را تایید کرده و ۴۸ درصد با آن مخالف هستند. این میزان در میان رای‌دهندگان دموکرات ۴۲ درصد بوده است. 

موضوع جنجال‌های خانواده بایدن، درخواست کمک بیشتر برای اوکراین و رژیم صهیونیستی و چالش‌های مرز مکزیک همه به ابزار‌هایی برای تبلیغات جمهوری‌خواهان تبدیل شده و حتی اعضای جمهوری‌خواه کنگره نیز هفته گذشته موضوع استیضاح بایدن را مطرح کردند. 

انتهای پیام/


خداداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
0
0
تشکر از زحمات شما. لطفا منابع به کار در گزارش ها (مثلا آدرس دقیق اینترنتی، کتاب، مقاله و ...) ذکر شود تا بتوان از آن ها نهایت استفاده را برد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *