۱۲ زندانی جرایم غیرعمد استان یزد در ایام فاطمیه آزاد شدند

12:10 - 27 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۹۸۳۶
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۱۲ زندانی جرایم غیرعمد استان یزد در ایام فاطمیه آزاد شدند
مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان یزد از آزادی تعداد ۱۲ مددجوی جرایم غیر عمد استان به مناسبت ایام فاطمیه خبر داد.

خبرگزاری میزان_ رضا مقبلی قرائی گفت: به همت ستاد دیه استان یزد و کمک‌های نیکوکاران در ایام فاطمیه تعداد ۱۲ مددجوی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگشتند.

وی افزود: رقم بدهی این زندانیان ۲۱۷ میلیارد و ۶۰۷ میلیون ریال بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت‌مندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ ۱۹۵ میلیارد و ۴۵۷ میلیون ریال از این مبلغ تامین و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۲۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۲ نفر و بازگشت آن‌ها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

مدیر کل زندان‌ها و نایب رئیس هیئت امنای ستاد مردمی دیه استان یزد با تشریح نوع محکومیت این مددجویان عنوان کرد: از این تعداد ۸ مددجو مربوط به محکومین مالی، ۳ محکوم مربوط به پرداخت مهریه و یک محکوم مربوط به پرداخت نفقه بودند.

وی مقام مسئول در پایان بیان کرد: ستاد مردمی دیه استان یزد با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برای چهارمین سال متوالی اقدام به برگزاری پویش " یلدای رهایی" کرده که نیکوکاران استان یزد می‌توانند کمک‌های خود جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را به ستاد دیه اهدا کنند تا چندین زندانی از زندان آزاد و یلدا را در کنار خانواده خود جشن بگیرند.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *