کمیته پیشگیری از جرایم انتخاباتی در فضای مجازی استان خوزستان راه‌اندازی شد/ برخورد قضایی با شایعه‌سازان در فضای مجازی

14:12 - 26 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۹۷۴۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
کمیته پیشگیری از جرایم انتخاباتی در فضای مجازی استان خوزستان راه‌اندازی شد/ برخورد قضایی با شایعه‌سازان در فضای مجازی
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان از راه‌اندازی کمیته پیشگیری از جرایم انتخاباتی در فضای مجازی در استان خبر داد.

خبرگزاری میزان_ حمید ناصری گفت: در اولین جلسه کمیته پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان خوزستان که با حضور نمایندگان نهاد‌های مرتبط برگزار شد، پیرامون مسائل مربوط به فضای مجازی از جمله اخبار، شایعات و نحوه رصد سایت‌های رسمی، پایگاه‌های خبری، صفحات مجازی و ...، بحث و گفتگو و پیشنهادات اعضا درخصوص پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی بررسی شد.  

وی افزود: رصد کلیه جرایم انتخاباتی در فضای مجازی، اعمال قانون نسبت به نشریات الکترونیکی فاقد مجوز و رصد اقدامات مرتبط با انتخابات در فضای مجازی، از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست بود.  

معاون داادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان تصریح کرد: این کمیته اولین بار است که در ذیل ستاد مرکزی پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی تشکیل می‌شود و با رویکرد پیشگیرانه اقدام می‌کند، اما چنانچه نیاز به برخورد مقابله‌ای باشد، برخورد قانونی لازم نیز با متخلفان انجام می‌گیرد.

وی یادآور شد: تشکیل جلسات توجیهی برای نامزد‌های انتخابات و مدیران ستاد‌های آن‌ها در راستای اطلاع‌رسانی قوانین و مقررات انتخابات و جرایم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران پایگاه‌ها و کانال‌های خبری در رابطه با جرایم انتخاباتی در فضای مجازی از برنامه‌های این کمیته است که به زودی در دستور کار قرار می‌گیرد.

ناصری ادامه داد: تبلیغات زودهنگام، توهین و افترا، تخریب چهره و وجهه نامزد‌های انتخاباتی توسط یکدیگر در فضای مجازی و انتشار شایعات، از مصادیق جرایم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *