رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

۲۰۰ میلیارد تومان از کالاهای اموال تملیکی استان خوزستان تعیین تکلیف شد

13:53 - 25 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۹۶۳۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۲۰۰ میلیارد تومان از کالاهای اموال تملیکی استان خوزستان تعیین تکلیف شد
رئیس کل دادگستری خوزستان از تعیین تکلیف ۲۰۰ میلیارد تومان از اموال موجود در انبار‌های اموال تملیکی استان خبر داد.

خبرگزاری میزان-علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: از ابتدای امسال، قریب به ۲۰۰ میلیارد تومان از اموال قاچاق و متروکه استان تعیین تکلیف و به بیت‌المال اعاده شد. ۱۵۰ میلیارد تومان از این میزان از طریق مزایده و حراج کالا‌های قاچاق و متروکه و ۵۰ میلیارد تومان نیز از محل اعاده کالا‌ها به صاحبان آن‌ها، تحقق یافته است.

وی با بیان این که بخشی از این کالا‌ها سریع الفساد هستند که باید ضمن نگهداری صحیح از آن‌ها، با رعایت دقت در کارشناسی و سایر تحقیقات لازم، در رسیدگی به پرونده این کالا‌ها و صدور رأی نیز تسریع صورت گیرد، افزود: در همین مدت کالا‌های ۱۲۸ فقره پرونده به دلیل غیرقابل مصرف بودن و در راستای حفظ سلامت مصرف کننده، از چرخه مصرف خارج و معدوم شد. 

دهقانی با تاکید بر تسریع تعیین تکلیف اموال توقیف شده در گمرکات و بنادر استان، گفت: اموال حاصل از ۱۳۰ پرونده از گمرکات خرمشهر، آبادان و بندر امام خمینی (ره) نیز در حال قیمت‌گذاری است که به زودی در فرایند مزایده و فروش قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به ضرورت ساماندهی کالا‌ها و تعیین تکلیف اموال، گفت: در این مدت کالا‌های ۲۴پرونده از گمرک آبادان و ۱۴ پرونده از گمرک خرمشهر به انبار‌های سازمان انتقال یافت و اموال ۱۰ فقره از گمرک آبادان و ۴۰ پرونده از گمرک خرمشهر نیز در حال آماده‌سازی و انجام تشریفات گمرکی جهت انتقال به انبار‌های اداره اموال تملیکی استان است.

دهقانی تصریح کرد: این اموال تا صدور نتیجه رأی دادگاه و پس از آن به عنوان امانت صاحبان کالا و بیت‌المال در انبار‌ها نگهداری می‌شوند و حفظ و نگهداری صحیح از آن‌ها تکلیفی است که قانون به عهده سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی قرار داده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *