رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

یک پرونده قصاص در استان هرمزگان همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به سازش ختم شد

11:44 - 26 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۹۷۲۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
یک پرونده قصاص در استان هرمزگان همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به سازش ختم شد
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از ایجاد مصالحه در بیستمین پرونده قصاص این استان همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) خبر داد.

خبرگزاری میزان_ مجتبی قهرمانی اظهار داشت: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) یک زندانی محکوم به قصاص با اعلام رضایت اولیای دم از مجازات رهایی یافت.

وی افزود: اعلام رضایت امروز، بیستمین مصالحه در پرونده‌های قصاص استان هرمزگان از ابتدای امسال و سومین گذشت در قالب پویش مردمی "به حرمت حضرت زهرا (س) می‌بخشم" است.  

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: باتوجه به اینکه اولیای دم این پرونده قصاص، ساکن میناب بودند، سرپرست و قاضی اجرای احکام دادسرای بندرعباس به همراه مسئول هیئت صلح شورای حل اختلاف زندان با سفر به این شهرستان ضمن حضور در منزل اعضای خانواده مقتول در روستای کلیبی، تلاش خود را برای ایجاد صلح و سازش شروع کردند و در نتیجه این پیگیری‌ها، خوشبختانه در سایه توجهات حضرت فاطمه زهرا (س) پرونده مذکور منجر به اعلام رضایت و مصالحه شد.

وی همچنین با تاکید بر حق شرعی و قانونی اولیای دم در قصاص قاتل، خاطرنشان کرد: اعضای این خانواده مینابی با بزرگواری و گذشت و ایثار مثال‌زدنی در پرتو محبت به حضرت زهرای اطهر (س) و خاندان عصمت و طهارت (ع) با اعلام رضایت در این پرونده، به این زندانی محکوم به قصاص، زندگی دوباره بخشیدند.

قهرمانی همچنین گذشت اولیای دم در این پرونده قصاص را اقدامی بسیار ارزشمند و فداکارانه عنوان کرد و از تلاش‌ها و پیگیری‌های رئیس توسعه حل اختلاف، مدیرکل زندان‌های استان هرمزگان، سرپرست و قاضی اجرای احکام دادسرای بندرعباس و مسئول هیئت صلح شورای حل اختلاف زندان قدردانی کرد.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *