رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سیاه‌پوستان قربانی نژادپرستی ساختاری پلیس انگلیس

13:56 - 23 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۹۳۹۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سیاه‌پوستان قربانی نژادپرستی ساختاری پلیس انگلیس
سیاه‌پوستان بیش از دیگر گروه‌های نژادی ممکن است با اسلحه شوکر از سوی پلیس انگلیس هدف قرار گیرند.

خبرگزاری میزان - گزارش تازه‌ای نشان می‌دهد که به دلیل نژادپرستی ساختاری و نهادی پلیس انگلیس، سیاه‌پوستان ممکن است در مقایسه با دیگر گروه‌های نژادی با خشونت بیشتر افسران پلیس مواجه شود. 

این نتیجه‌گیری به‌دنبال بزرگ‌ترین مطالعه آکادمیک درباره استفاده پلیس از سلاح است، که نشان می‌دهد افسران پلیس انگلیس به‌طور فزاینده‌ای سلاح را به‌عنوان ابزاری می‌بینند که می‌تواند مظنونان را وادار به اطاعت از دستورات آن‌ها کند.

جوامع استفاده از سلاح را تحقیرآمیز و آسیب‌زا می‌دانند و این گزارش می‌گوید که اصلاحات اساسی برای آموزش پلیس لازم است.

استفاده پلیس از اسلحه شوکر با چندین کشته در انگلیس مرتبط است. مقامات اصرار دارند که شوکر برای استفاده گسترده ایمن است، اما برخی از فعالان مدنی می‌گویند که استفاده از آن در انگلیس باید محدود یا ممنوع شود.

در این گزارش آمده که برخی از افسران پلیس سیاه‌پوستان را تهدید می‌دانند و در نتیجه از اسلحه شوکر استفاده می‌کنند.

نویسندگان این گزارش می‌گویند: مطالعه ما نشان می‌دهد که ممکن است ترکیبی از مسائل اجتماعی و اولویت‌های پلیسی نهادینه شده، سیاست‌ها و شیوه‌هایی وجود داشته باشد که به‌طور سیستماتیک و نامتناسب بر جوامع سیاه‌پوست و سایر اقلیت‌های قومی در محله‌های محروم در مقایسه با جمعیت مناطق ثروتمندتر اطراف و عمدتا سفیدپوست، تاثیر می‌گذارند.

این سلاح (شوکر) یک جریان الکتریکی ۵۰ هزار ولتی شلیک می‌کند و با تداخل در سیستم عصبی عضلانی بدن، فرد مظنون را به‌طور موقت ناتوان می‌کند.

استفاده از این سلاح از سوی پلیس انگلیس افزایش یافته است. پلیس در سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ حدود ۱۷ هزار بار از این سلاح استفاده شده کرده و این در حالی است که استفاده از آن در سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ به بیش از ۳۴ هزار مورد رسیده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *