رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی: کمیته ویژه بررسی مسائل مجموعه سنگ‌آهن خواف تشکیل شود

10:38 - 25 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۹۳۸۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی: کمیته ویژه بررسی مسائل مجموعه سنگ‌آهن خواف تشکیل شود
رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی در جمع مسئولان و کارکنان مجموعه سنگ‌آهن خواف خواستار تشکیل کمیته ویژه برای بررسی مسائل و مشکلات این مجموعه شد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی که در رأس هیئتی از مقامات قضایی و ستادی به حوزه قضایی رشتخوار و خواف سفرکرده بود پس از دیدار و گفت‌وگو با قضات و کارکنان دادگستری حوزه قضایی رشتخوار با حضور در مجموعه سنگ آهن خواف ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مجموعه با مدیران و کارکنان آن دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی در جلسه‌ای که به منظور ارائه گزارش عملکرد این مجموعه تشکیل شد خطاب به مسئولان حاضر گفت: همه باید نسبت به حقوق مردم حساس باشند، بر این اساس هیچ مدیری اجازه ندارد بگوید این مسئله به من ارتباطی ندارد، چرا که همه ما در برابر مردم مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

وی با تشریح سیاست‌های مجموعه قضایی بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات دادگستری و سازمان‌های تابعه قوه قضایی در استان، تلاش در زمینه رفع مشکلات واحد‌های صنعتی و برطرف کردن موانع چرخه تولید است و در این زمینه موفقیت‌های خوبی نیز به دست آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی با اشاره به گزارش مسئولان حاضر در جلسه در خصوص مسائل مجموعه سنگ آهن خواف با صدور دستور تشکیل کمیته ویژه برای بررسی دقیق این مسائل و تلاش در جهت برطرف کردن آن‌ها گفت:مسائل اقتصادی با محوریت مردم برای ما بسیار مهم است، بر این اساس آمادگی خود را برای هرگونه حمایت قضایی از فعالیت‌های قانونی مدیران اجرایی اعلام می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با خطاب قرار دادن به دادستان‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌های استان گفت: دادستان‌ها در راستای دفاع از حقوق عامه باید ضمن تعامل حداکثری با مجموعه اجرایی بر حسن اجرای قانون نیز نظارت ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ارتقاء وضعیت عمومی منطقه خواف گفت:حقوق قانونی مربوط به بهسازی شرایط عمومی در این منطقه باید به صرف توسعه و آبادانی منطقه شود که البته باید از اقدامات مدیران قضایی و اجرایی شهرستان خواف در این راستا تقدیرکرد.

حجت الاسلام و المسلمین خلیلی با اشاره به لزوم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی توسط مراکز بزرگ تولیدی و صنعتی نسبت به منطقه خود گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی اقدامات در راستای ایفای این مسئولیت‌ها توسط مجموعه معادن در منطقه انجام شده، اما انتظار می‌رود تعهدات و مسئولیت‌های اجتماعی در این راستا به نحو مطلوب به انجام برسد.

گفتنی است در این بازدید رئیس کل خراسان رضوی دستور داد تا کمیته‌ای با حضور مسئولان استانی و این شهرستان برای بررسی مشکلات و اقدامات لازم در خصوص مجموعه سنگ معدن خواف با محوریت معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی تشکیل شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *