رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس‌کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان: بیش از ۹۹ درصد اراضی ملی در استان حدنگاری شده است

12:12 - 23 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۹۳۵۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس‌کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان: بیش از ۹۹ درصد اراضی ملی در استان حدنگاری شده است
رئیس‌کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در سومین نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان از حدنگاری بیش از ۹۹ درصد اراضی ملی در استان خبر داد.

خبرگزاری میزان - سومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی به ریاست حجت الاسلام و المسلمین علی مصطفوی نیا رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان و با حضور اعضاء شورا در سالن شهید بهشتی دادگستری استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان با گرامیداشت ایام دهه فاطمیه ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام حفاظت از اراضی ملی، منابع طبیعی و حفظ کاربری اراضی کشاورزی، حمایت از حقوق عامه را وظیفه و ماموریت همه دستگاه‌های مرتبط دانست وافزود: همه سازمان‌های متولی اراضی ملی باید در حفظ و نگهداری اراضی ملی مربوط به حوزه خود تلاش کرده و جلوی تصرفات احتمالی را قبل از وقوع آن بگیرند و نظارت خود را بیشتر نمایند تا سودجویان نتوانند نسبت به تصرف اراضی ملی اقدام کند.

وی با تاکید بر اجرای کامل و دقیق مصوبه‌های شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان، انجام اقدامات پیشگیرانه را در جهت جلوگیری از تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز ضروری دانست.

وی حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی را یک وظیفه همگانی عنوان کرد و افزود: حفظ منابع طبیعی و اجرای طرح‌های صیانت از اراضی ملی یک وظیفه ملی است و دستگاه‌های اجرایی درآن نقش مهمی داشته و باید دراین راستا از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.

حجت الاسلام و المسلمین علی مصطفوی نیا از حدنگاری بیش از ۹۹ درصد اراضی ملی در استان خبر داد و گفت: تمرکز ما باید شناسایی باند‌های زمین‌خوار و برخوردقاطع با آن‌ها باشد.

وی همچنین بر شناسایی افراد متصرف و سود جو که بدنبال تصرف اراضی ملی هستند تاکید کرد و ادامه داد: این افراد سودجو باید شناسایی شوند تا جلوی تصرفات بعدی گرفته شود.

شمس آبادی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز به ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییر کاربری اراضی منابع طبیعی و کشاورزی اشاره و با انتقاد از بی‌توجهی متولیان به این ساخت و ساز‌های غیر مجاز بر ضرورت تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز تاکید کرد.

در این جلسه اعضاء شورا به بیان گزارش عملکرد سازمان متبوع خویش در اجرای مصوبه‌های قبلی و ارائه راهکار‌های اجرایی در جهت تحقق اهداف مد نظر شورا پرداختند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *