دادستان کرمانشاه: مهارت آموزی به زندانیان باید در اولویت قرار گیرد

8:46 - 21 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۸۹۱۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان کرمانشاه: مهارت آموزی به زندانیان باید در اولویت قرار گیرد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: برای جلوگیری از بازگشت زندانیان به چرخه ارتکاب جرم، باید مهارت آموزی به آن‌ها یک اولویت باشد.

خبرگزاری میزان - حمیدرضا کریمی در مراسم اهداء ۷۰۰ بسته معیشتی به خانواده زندانیان در کرمانشاه، با اشاره به ارتکاب به جرم برخی از افراد جامعه، اظهارکرد: اگر بخواهیم که ارتکاب جرم را ریشه یابی کنیم، عوامل متعددی دارد که یکی از آن‌ها کاستی‌هایی است که گا‌ها در جامعه وجود دارد.

وی ادامه داد: زمانی که فردی مرتکب جرم می‌شود، باید مجازات شده و مدتی آزادی از او سلب شود، اما در این میان خانواده او نباید رها شوند و اجازه ندهیم که این مجازات به آن‌ها هم تحمیل شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه تصریح کرد: گا‌ها برخی از زندانیان، فرزندانی دارند که اگر به آن‌ها توجه نکنیم، ممکن است هرکدام از آن‌ها هم در دام آسیب‌های اجتماعی وارد شوند و از هرکدام از آن‌ها یک مجرم دیگر ساخته شود.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت انجمن‌های خیریه و مردم برای حمایت از خانواده زندانیان تاکید کرد و گفت: متاسفانه باتوجه به فضای فرهنگی حاکم، شاید بسیاری افراد تمایل به حمایت از زندانیان و خانواده هایشان را نداشته باشند، لذا باید یک فرهنگ سازی در این زمینه صورت گیرد و آن‌ها را توجیه کنیم که اگر این حمایت‌ها نباشد، چه پیامد‌های منفی به دنبال خواهد داشت.

کریمی گفت: در مورد خود زندانیان هم اولویت اصلی بر توانمندسازی و ایجاد شغل برای آن‌ها است، چراکه بسیاری از آن‌ها پس از آزادی از زندان به دلیل سوء پیشینه‌ای که دارند، پیدا کردن شغل برایشان سخت می‌شود، بنابراین اگر خودشان حرفه‌ای را آموخته باشند، می‌توانند یک شغل را برای خود ایجاد کنند.

وی افزود: اگر یک زندانی شغل و حرفه‌ای نداشته باشد، ممکن است پس از آزادی دوباره به چرخه انجام جرم بازگردد و با ارتکاب جرم به زندان بیافتد، لذا مهارت آموزی به آن‌ها یک ضرورت است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *