معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان: نظارت متولیان بر بازار عامل پیشگیری از جرایم و تخلفات مربوطه است

17:08 - 20 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۸۸۳۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان: نظارت متولیان بر بازار عامل پیشگیری از جرایم و تخلفات مربوطه است
معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: کنترل و نظارت صحیح بر بازار توسط دستگاه‌های متولی، عاملی مؤثر در کنترل بازار است و باعث جلوگیری از بسیاری جرایم و تخلفات در بازار خواهد شد.

خبرگزاری میزان - سید مهدی قویدل معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: باتوجه به دستور رئیس قوه قضاییه و ابلاغ از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و با تشکیل کار گروه تخصصی ویژه نظارت بر بازار اولین بازدید توسط گشت ویژه نظارت بر بازار در استان کرمان از انبار‌های ویژه نگهداری کالا‌های اساسی در استان با حضور نماینده دادستان مرکز استان انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: هدف از اجرای این برنامه، حمایت دستگاه قضایی از اقدامات قانونی مسئولین دستگاه‌های متولی در حوزه بازار و ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین آن‌ها در راستای اجرای وظایف قانونی خود است.

قویدل، کنترل و نظارت صحیح بر بازار توسط دستگاه‌های متولی را عاملی موثر بر کنترل بازار دانست و افزود: این مهم می‌تواند از وقوع بسیاری از جرایم و تخلفات در بازار مانند احتکار و قاچاق کالا، گران فروشی و توزیع نا عادلانه کالا‌های اساسی در استان پیشگیری کند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با همکاری و همراهی دادستانی مرکز استان به صورت ویژه به موارد مربوط به بازار ورود کرده و هر جا احساس شود دستگاه‌های متولی کم کاری و ترک فعل دارند طبق قوانین و مقررات با آن‌ها برخورد خواهد شد.

همچنین میثم مولایی نماینده دادستان مرکز استان نیز، درادامه بازدید از انبار‌های کالا‌های اساسی در استان کرمان گفت: دادستانی استان با تمام توان در کنار دستگاه‌های متولی در جهت ایجاد نظم و آرامش در بازار و پیشگیری از وقوع جرایم در این حوزه است.

وی خاطر نشان کرد: همه دستگاه‌های مسئول در زمینه بازار باید به وظایف قانونی خود عمل کرده و از سوءاستفاده افراد سود جو در بازار جلوگیری کنند لذا دادستانی نیز در راستای حفظ و صیانت از حقوق عامه با هر گونه تخلف و جرم در حوزه بازار در صورت گزارش دستگاه‌های متولی برخورد می‌کند.

مولایی افزود: نظارت و پیگیری مهمترین عامل بازدارنده در وقوع جرایم در حوزه فعالیت بازار و توزیع کالا‌های اساسی است به همین جهت در صورت مشاهده هر گونه کم کاری و ترک فعل از سوی دستگاه‌های متولی مطابق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

گفتنی است در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری و ماموریت پنجم سند تحول و تعالی قضایی و تاکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر پیشگیری از وقوع جرم و نظارت بر حسن اجرای قوانین و حفظ حقوق عامه گشت ویژه نظارت بر بازار و توزیع کالا‌های اساسی در استان کرمان با برنامه ریزی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان و همکاری دادستانی مرکز استان وادارات کل جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، پلیس نظارت بر اماکن عمومی و بسیج اصناف، تشکیل، موضوع پیشگیری از جرائم و تخلفات در حوزه بازار در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار گرفت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *