جلوگیری از فاسدشدن ۳۷ هزار تن نهاده دامی و هزار تن شکر با پیگیری‌های سازمان بازرسی استان ایلام

14:01 - 19 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۸۶۲۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
جلوگیری از فاسدشدن ۳۷ هزار تن نهاده دامی و هزار تن شکر با پیگیری‌های سازمان بازرسی استان ایلام
رئیس‌کل دادگستری ایلام از اقدامات سازمان بازرسی استان در ورود به‌موقع و جلوگیری از فاسدشدن ۳۷ هزار تن نهاده دامی و هزار تن شکر و پیگیری‌های تعزیرات حکومتی استان در شناسایی و پیگیری پرونده قاچاق ۶ هزار کیسه کود شیمیایی در استان خبر داد.

خبرگزاری میزان - جلسه شورای قضایی استان به ریاست عمران علی‌محمدی رئیس کل دادگستری ایلام و با حضور اعضاء این شورا در سالن جلسات حوزه ریاست دادگستری استان برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در ابتدای این جلسه در سخنانی ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه‌زهرا (س)، بر تأسی و توجه هر چه بیشتر مسئولین به سیره و رفتار اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تاکید کرد.

علی‌محمدی با خاطرنشان کردن اهداف دستگاه قضایی استان در سال جاری، ضمن تقدیر از تلاش‌ها و کوشش‌های صورت گرفته، همت مضاعف مسئولین و کارکنان دادگستری و سازمان‌های تابعه را در راستای تحقق کامل این اهداف ضروری خواند و گفت: همه باید تلاش کنیم تا با تعامل، همکاری، هماهنگی و هم فکری موانع را مرتفع و اهداف تدوین شده را به صورت کامل محقق کنیم.

وی اقدامات صورت گرفته در راستای کنترل و کاهش وقوع جرایم، دعاوی و آسیب‌های اجتماعی و تلاش‌ها برای راه اندازی مرکز ماده ۱۶ در استان را مهم توصیف کرد و از افزایش و پایداری صلح و سازش در ۴۵ درصد پرونده‌های ارجاعی به شورای حل اختلاف استان خبر داد.

رئیس کل دادگستری ایلام بر ارتقای فرهنگ عمومی در حوزه صلح و سازش، استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و پیگیری مستمر حفاظت و صیانت از حقوق عامه در استان تاکید کرد.

علی محمدی پیشرفت‌های صورت گرفته در خصوص بهبود نرخ رسیدگی به پرونده ها، ساماندهی پرونده‌های معوق و رفع شعب نامتعارف را امیدوار کننده خواند و گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده و اقدامات صورت گرفته اتقان آراء صادر شده در استان پیشرفت محسوسی داشته است.

وی با تاکید بر اصلاح فرآیند‌های کند و معیوب در راستای کاهش حجم کاری قضات و کارمندان به منظور خدمت رسانی سریع‌تر و بهتر به مردم، کاهش پرونده‌های فیزیکی و تحقق دادرسی بدون کاغذ را در دستگاه قضایی مهم ارزیابی کرد.

علی‌محمدی با اشاره به مقوله زندانبانی اسلامی، خواستار نظارت دقیق و مستمر بر وضعیت زندان‌های استان و ارتقاء استفاده از نهاد‌های ارفاقی با فعال‌تر شدن مددکاری زندان و کمیسیون عفو و بخشودگی شد.

رئیس کل دادگستری ایلام توجه به برنامه محوری، ارتقاء عملکرد سازمانی، توانمند سازی و افزایش رضایتمندی کارکنان را ضروری خواند و گفت: افزایش رضایتمندی کارکنان موجب عملکرد مطلوب‌تر سازمان و رضایت مردم از دستگاه قضایی می‌شود.

وی از اقدامات سازمان بازرسی استان در ورود به موقع و جلوگیری از فاسد شدن ۳۷ هزار تن نهاده دامی و هزار تن شکر و پیگیری‌های تعزیرات حکومتی استان در شناسایی و پیگیری پرونده قاچاق ۶ هزار کیسه کود شیمیایی در استان تقدیر کرد.

علی‌محمدی همچنین از تشکیل شعبه تجدید نظر قاچاق کالا و ارز در مرکز استان خبر داد و گفت: اهتمام تعزیرات حکومتی و دادگستری استان بر مقابله جدی با قاچاق و جرائم اقتصادی در سطح استان است.

گفتنی است در ادامه این جلسه اعضاء شورای قضایی استان به بیان نقطه نظرات و ارائه مباحث و موضوعات خاص حوزه کاری خود پرداختند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *