رئیس‌کل دادگستری استان ایلام: استفاده از نظرات بازرسان در رسیدگی به پرونده‌های مربوطه باید مدنظر قضات باشد

10:36 - 18 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۸۳۷۲
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس‌کل دادگستری استان ایلام: استفاده از نظرات بازرسان در رسیدگی به پرونده‌های مربوطه باید مدنظر قضات باشد
رئیس‌کل دادگستری استان ایلام بازرسی را بازوی تخصصی دستگاه قضا دانست و گفت: استفاده از نظرات این متخصصان در امر رسیدگی به پرونده‌های مربوطه باید مدنظر قضات قرار گیرد.

خبرگزاری میزان - در راستای هم اندیشی و هم افزایی مجموعه بازرسی با دستگاه قضایی استان نشست مشترکی با رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان و قضات رسیدگی کننده به پرونده‌های بازرسی، برگزار شد.

در این نشست رئیس کل دادگستری استان ایلام ضمن تقدیر و تشکر از زحمات بازرس کل و همچنین مجموعه کارکنان بازرسی استان گفت: بازرسی بازوی تخصصی دستگاه قضا است و استفاده از نظرات این متخصصان در امر رسیدگی به پرونده‌های مربوطه باید مد نظر قضات قرار گیرد.

وی با اشاره به تذکرات و رهنمود‌های مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با فساد افزود: یکی از موضوعات مهم پیشگیری از بروز فساد، انجام کار‌های فرهنگی توسط دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط، همچون صدا و سیما و اداره کل ارشاد اسلامی به واسطه نظارت بر فضای مجازی و سایر دستگاه‌ها است که اگر کار‌های بیشتری در این ارتباط انجام گیرد قطعا منجر به کاهش آمار تشکیل پرونده‌ها مربوط به فساد خواهد شد.

علی محمدی در ادامه با اشاره به شرایط امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تهدیدات و دشمنی‌های سران استکبار و نیز فعالیت‌های رژیم غاصب و کودک کش اسراییل افزود: تشکیل یک لشکر ۱۵ هزار نفری به نام ۸۲۰۰ از متخصصان حوزه مجازی و سایبری از سراسر دنیا و تجمیع آن‌ها در اسراییل با بهترین و مهم‌ترین تجهیزات روز دنیا با ۶ میلیون ربات فعال در دنیای مجازی با دستور کار تبلیغ علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان از اهمیت و جایگاه مهم این نظام است.

رئیس کل دادگستری استان در پایان گفت: بهترین نظام در دنیا را داریم و البته از آن مهم‌تر وجود مبارک مقام معظم رهبری و ولایت فقیه در راس این نظام است و همانطور که می‌دانید بیشترین دغدغه مندی ایشان نیز در امر پیشگیری و مبارزه با فساد در درون دستگاه قضایی است.

مالک روشنی بازرس کل قضایی استان در این نشست ضمن خیر مقدم، به ارائه گزارشی از اهم اقدامات انجام گرفته و فعالیت‌های این بازرسی کل در سال ۱۴۰۲ پرداخت.

وی افزود: بازرسی بازوی توانمند و کارشناسی دستگاه قضا در جهت مبارزه با فساد و نیز پیشگیری از فساد در دستگاه‌های دولتی است و به نظر من هر چقدر تعامل بین سازمان و قضات رسیدگی کننده به پرونده‌ها بیشتر باشد، منجر به صدور آراء بازدارنده و در نهایت ریشه‌کنی فساد خواهد شد.

روشنی در ادامه با اشاره به ماده ۶ قانون تشکیل سازمان بازرسی و همچنین ماده ۴۹ گفت: پرونده‌های سازمان بازرسی خارج از نوبت رسیدگی می‌شوند و مهلت تعیین شده برای رسیدگی به آن‌ها در محاکم قضایی و تخلفاتی حداکثر سه ماه است.

روشنی تاکید کرد: از تاکیدات ریاست قوه قضاییه، جلوگیری از اطاله دادرسی می‌باشد که انتظار سازمان بازرسی استان از همکاران قضایی، رسیدگی خارج از نوبت و تعیین تکلیف کردن پرونده‌های بازرسی در مهلت تعیین شده در قانون است.

بازرس کل قضایی استان بیان کرد: خوشبختانه با وجود رئیس کل جهادی و دادستان و قضات مجموعه قضایی استان، تعامل خوبی بین دادگستری و بازرسی برقرار شده و قطعا ثمره این ارتباط به نفع مردم و نظام خواهد بود.

در پایان این مراسم از طرف رئیس کل دادگستری و بازرس قضایی کل استان از زحمات تعدادی از قضات شعب رسیدگی کننده به پرونده‌های بازرسی استان با اهداء لوح سپاس، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *