آغاز تلاش برای کمک به آزادی یکصد محکوم مالی در گلستان

13:38 - 19 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۸۶۲۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
آغاز تلاش برای کمک به آزادی یکصد محکوم مالی در گلستان
رئیس کل دادگستری گلستان از آغاز تلاش‌ها برای کمک به آزادی یکصد زندانی مالی در استان در قالب پویش بخشایش فاطمی خبر داد.

خبرگزاری میزان - حیدر آسیابی در جلسه ستاد صبر استان گلستان از آغاز تلاش‌ها برای کمک به آزادی یکصد زندانی مالی خبر داد و گفت: در حال حاضر یکصد محکوم مالی با بدهی کمتر از ۲۰ میلیون تومان به علت ناتوانی در پرداخت بدهی خود در زندان‌های استان هستند که در قالب پویش بخشایش فاطمی تلاش برای آزادی آن‌ها آغاز شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: برای آزادی این افراد در مجموع ۲ میلیارد تومان نیاز است که امیدواریم با کمک خیران و گذشت شاکیان این افراد به زودی آزاد شوند.

آسیابی به راه اندازی هئیت‌های صلح به منظور دسترسی راحت‌تر مردم به خدمات قضایی هم اشاره کرد و گفت: تاکنون ۶۰ هیئت صلح در مناطقی که دسترسی مردم به محاکم قضایی سخت‌تر است، فعال شده است و تا پایان سال ۱۰ هیئت دیگر هم راه اندازی می‌شود.

وی در ادامه گفت: با تلاش‌ها و همت اعضای شورای حل اختلاف استان و صلح یاران میانگین صلح و سازش پرونده‌ها در گلستان ۴۶ درصد است که ۴ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

آسیابی افزود: در قالب پویش‌هایی هم که از ابتدای امسال در استان برگزار شد تاکنون ۱۱ فقره سازش در پرونده‌های قصاص با اعلام رضایت اولیای دم و تلاشی که صلح یاران داشتند، صورت گرفت.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در نیمی از این‌پرونده ها، اولیای دم از اهل سنت استان هستند که در قالب پویش‌هایی که حول محور اهل بیت شکل می‌گیرد، رضایت می‌دهند. 

وی تاکید کرد: در قالب ستاد صبر فقط در پرونده‌های مددجویانی پادرمیانی می‌کنیم که جرایم خشن مرتکب نشده باشند و قصد قبلی هم برای ارتکاب جرم نداشته اند.

آسیابی کسب رتبه اول در بخش فرهنگ و رسانه و کسب رتبه دوم مدل تعالی را از دیگر موفقیت‌های شورا‌های حل اختلاف استان عنوان کرد.

احمد جعفری رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گلستان در جلسه ستاد صبر گلستان گفت: تاکنون ۴۵۰ نفر از ریش سفیدان و معتمدان اقوام و مذاهب استان شناسایی و پس از آموزش به عنوان صلح یار در استان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان این که صلح یاران پل ارتباطی ما با مردم هستند افزود: هر جا اختلافی رخ داد، صلح یاران پیش از تشکیل پرونده ورود می‌کنند و طرفین را سازش می‌دهند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گلستان گفت: برای ترویج فرهنگ صبر و گذشت نیز به زودی با مشارکت آموزش و پرورش، دانش آموزان به عنوان همیاران صلح فعال می‌شوند. 

فهیمه حسن پور مسئول ستاد صبر استان هم در این جلسه گفت: در همه حوزه‌های قضایی یک هیئت صلح فعال داریم و بنا داریم در اصنافی که بیشترین پرونده را در محاکم دارند نیز هیئت‌های صلح را فعال کنیم.

حسن پور از فعالیت صلح یاران سیار هم خبر داد و گفت: این صلح یاران هم بنا به نوع پرونده‌ها به حوزه‌های قضایی برای پادرمیانی اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *